Friday, April 28, 2006

Så var den här dan förstörd

Den här dagen började rätt ok som syns nedan. Sedan har det gått neråt, ja vet inte, men det är nåt med mig och mitt humör som är knutet till vädret. Är det sånt här ingetväder ute blir jag inte på bra humör. Känner mig trött, oinspirerad. Det finns en klump i magen, sen stress. När humöret hänger på en tunn tråd behövs inte mycket för att få saker i gungning. Som nu när det ringer en kund, jag hör redan när han presenterar sig att det är nåt skit på gång. Han är kort, aggresiv och pushig. Det värsta besannas och han börjar skäll ut mig och vårt sätt att arbeta. Normalt hade jag inte brytt mig, nu känner jag hur jag tänder till snabb som fan, men varken kan eller får agera, utan måste sitta tyst och snällt och lyssna på skiten. Direkt efteråt känner jag hur luften går ut och det lilla driv jag hade är helt borta. Jag ska inte sitta och lyssna på labila slutkunder nåt mer. Jag måste göra nåt annat, det här duger inte. Jobbet blir svårare när jag dessutom håller med kunderna i mångt och mycket i deras kritik. Jag har svårt att kunna motivera företagets moral och affärsetik, när jag tycker den stinker. Fan nu vill ja gå på lunch och sen på bio. Får jag det?

2 comments:

Anonymous said...

Snälla, gå! NU!

Fabbe, du har rätt... du kan inte ha det så här. Jag vet, nu sliter du för stålarna. Men du måste för din egen hälsa se dig om efter något annat.

Stor kram på dig!

Anonymous said...

hi guys so happy to be between you yayaay love the blog soo much ^^