Wednesday, April 26, 2006

Usch och fy för denna dag.

Nu jävlar är jag less på det här. Jag har blivit utskälld totalt och mer eller mindre idiotsförklarats och hållits som ansvarig för firmans policy. Jag bad kärringen, ja det här var en riktig kärring, att om hon inte slutade gapa och skrika hade vi inget mer att prata om och att hon kunde återkomma nån annan gång. Det fick henne att temporärt lugna ner sig innan det börjades om. Jag kopplade vidare till chefen och det var samma visa där. Det lustiga är att hon återkommer en halvtimma senare och är hur lugn som helst. När det går upp för henne att vi inte kan göra nåt åt det som är fel blir hon hysterisk igen och det blir inte bättre när det går nästa lampa tänds i hennes huvud när hon fattar att det återigen är mig hon pratar med. – Jag trodde jag skulle bli kopplat till en vettig människa den här gången. Varpå hon slänger på luren.

Som om inte det var nog får jag ytterligare ett gäng samtal på raken i samma härliga anda. Jag känner mig mentalt våldtagen och helt slut efter sånt här. Som grädde på moset var jag ensam hela lunchen med en saftig kö som bonus. Stressen är på topp och jag kan knappt prestera alls. Det får fan va nog nu. Jag kan inte sitta här och bli utskälld av idioter hela dagarna. Det är inte människovärdigt. Slutkunder är mänsklighetens gissel. Jag ska blogga och låtsasjobba resten av dagen för nåt annat pallar jag fan inte.

5 comments:

Anonymous said...

Åh fy fasiken! Jag vet precis hur det är... och lustigt är att du använde uttrycket "mentalt våldtagen".

Jag brukar kalla det så med, för det är fasiken precis så det känns.

Hoppas du får en lugn och skön eftermiddag =)

Matt said...

Vore bättre att ha ett jobb där man själv fick ringa och skälla ut folk.

Fabbe said...

Spanx blåbäret, men det känns som man blivit överkörd av ett tåg.

visst vore det bättre med ett sånt jobb, eller allra bäst ett jobb utan att sitta låst i en telefon hela tiden, lite frihet skulle inte skada.

Matt said...

Jag slipper telefonen nuförtiden. Men tyvärr är jag låst vid en dator.

Fabbe said...

Men du slipper kunder, det är en stor fördel, mycket stor dessutom, ett steg i rätt riktning