Tuesday, April 18, 2006

Mr Lycra goes XC-Svetto


Nu när snön äntligen är borta är det hög tid att plocka fram XC-racern och ge sig ut I skogarna igen. Inget går upp mot lycra tätt slickat mot kroppen en varm solig dag i skogen. Doften av skog och känslan av att flyga fram över rötter, stenar och surhål i full koncentration är oslagbar. Damn it, nästan så jag ska ”bli sjuk” för att ge mig ut på årets premiär. Är jag inte het så säg:) Så här kul ser man ut med käften full av powerbars och efter 5 timmars lerbrottning i Lida

9 comments:

Anonymous said...

Mountainbike? Din beskrivning låter helskön, mycket roligare än å vara på jobbet å gegga ;-p

Efter viss tids ledighet brukar jag klättra på väggarna och återvänder tacksamt till jobbet. Men just i denna stund känner jag att jag kunde varit ledig resten av veckan.

Matt said...

Du får väl börja cykla till jobbet.

Fabbe said...

Det är jag för lat för, för långt dessutom. Sen gillar jag inte asfalt och bilar, inte när jag cyklar, när jag sitter i en bil är det en annan femma.

Anonymous said...

Rysligt laddad jag med. För mig blir det dock landsvägslus runt Ekerö och Färingsö. 8 mil (typ)
Avanti!!!

Fabbe said...

Forza forza,

har du börjat hojja än Erik?

Du vet att det blir Touren i full mundering med nyrakade ben sen i sommar framför tvn, med sportdryck och Runekakor i nävarna:)

Anonymous said...

På lördag är det premiär.
I sommar kanske jag och Johan gör allvar av självmordstankarna och hojjar Vänern runt. 58 mil på tre dagar. Mums. Men touren i soffan blir komplett med de tre v:na. Vaselin, Vitargo och Välgrillade buffalowings

Fabbe said...

Det är taget, vi får variera Casa del ghetto eller casa del airport

Matt said...

Jag vågar inte cykla i stan. Jag är livrädd för bilar. Bilar är hårda kunken är mjuk.

Anonymous said...

Är detta bilden du psis lagt ut? Är det du?