Tuesday, April 18, 2006

Irritation, gegga och sunk

Vissa dagar är inte bra dagar, den här dagen är nog en sån. Jag har haft en extremt lugn påsk i Norrland hos the inlaws. Vi kom hem igår och jag somnade som ett nyfött barn. Jag tror inte jag sovit så bra på länge som jag gjorde inatt och det var inte med glädje jag välkomnade väckarklockans ogästvänliga tjutande i morse, milt sagt. Det var liksom det som satte tonen för idag och det har gått i den andan sen dess.

Jag är som en hund som drar i kopplet när man inte vill gå åt ett visst håll. Det går fort som attan att gå från jobbet och när jag ska på lunch, men till är det som om jag har det där osynliga kopplet som drar. Motviljan är stor nu. Det kliar, skaver och irriterar som ett eksem hela dagen. Till råga på allt har jag glömt brillorna hemma vilket självklart gett mig en härlig huvudvärk.

Jag har mest bloggat idag och försökt läsa ifatt på diverse sidor. Jobba, jag? Nej fan heller, jag har ingen lust, jag vill inte. Jag ska gå hem om en timma drygt och fram till dess kommer jag nog blogga lite till, låtsasjobba en stund för att se viktig ut. Det kan vara läge att byta slavägare nu…

3 comments:

Anonymous said...

Det verkar som att kontrasten - skön påskledighet och tråkiga jobbet - blivit större nu när du varit ifrån ett tag. Hoppas det lättar snart!

Bra dock att du har cykling i vackra naturen som motvikt.

Matt said...

Det är skönt när man själv kan byta slavägare när man vill och slipper bli såld.

Fabbe said...

Ja visst är det, men slavägarna kan tröttna också och sälja dig till staten och där har man det inte riktigt lika bra