Monday, April 24, 2006

Dimma, techno och grannar!

Det verkar ha gått troll i blogger idag. Jag postade min senaste strax efter lunch idag. Den kom visst inte in förän nån timma sen. Strange

Kan säga att jag var totalt zombiefierad när jag kom hem. Helt jävla däckad, bara käka och sen lägga sig på sängen fullproppad med värktabletter, mörkt rum, värmedyna på kudden och sen iskall handduk över huvdet. Det tog några timmar men nu är jag tillbaka igen. Det underlättar dock inte när grannen ovanför har den dåliga smaken att köra karaoke till Europes Carrie tätt följt av nästa grannes technokonsert, suck, får man ha ihjäl grannar, får man det, va va??

Nu är det jäkligt skönt att man är ute ur dimman, i loves it.

Men va i helvete, nu börjar dom jävlarna om, stänger dom inte av snart blir det störningsjouren, och det är alltid lika kul när dom kommer ut. Det blir tyst direkt. Glömmer inte en gång när jag ringde, då dämpade sig grannarna ett tag men sen var det fullt ös igen. Några timmar senare ringde jag igen varpå snubben på jouren svarar med bestämd röst;

- Va! Har dom inte stängt av, det skall dom göra. Fem minuter senare är dom där och det blir knäpptyst:)

4 comments:

Ted Taikon said...

Du är ett gott föredöme för alla sura gubbar som gnäller när folk har roligt.

Flytta till Sjöstan. Där är det så ljudisolerat i de nya lägenheterna att man kan wasta en snubbe utan att det hörs in till grannen.

Matt said...

In the ghetto...

Fabbe said...

In the ghetto är det så här. Ok om man har technokonsert nån gång, men inte svinhögt och till efter midnatt på en måndag, i synnerhet inte när man är så jävla däckad att man inte kan gå. Sen var det inte ens grannarna närmast utan i porten brevid, en våning upp. Det roliga var att man hörde hur andra grannar skrek ut sin ilska.

Sjöstan, nej fan heller, vill i såna fall då stör man ingen.

Anonymous said...

Vad skönt att huvvevärken släppt! Tänk att du ringde störningsjouren ;-p Jag är nog en av dom som får störningsjouren på mig! *heh*