Monday, April 10, 2006

"jag har bara en liten fråga"

Jag tror jag har skrivit om det förut, men jag kan inte låta bli att göra det igen.

Jag sitter som bekant i en kundtjänst och får mer eller mindre samma fråga varje dag. Det som fascinerar mig mest är att den vanligaste öppningsfrasen bland kvinnorna är, "jag har bara en LITEN fråga" följt av "Jag har ett LITET lån". Det som händer sen är allt annat än litet och dom formligen öser ur sig allt och under lång tid.

Fascinerande det här fenomenet att brudar ofta förstärker det dom säger med att lägga till ett litet/liten eller jätte framför eller bakom.

4 comments:

Anonymous said...

Det är en slug fint... de öppnar samtalet på detta sätt för att vagga dig i någon slags trygghet, så du tänker -"de här blir en lätt fråga", SEN är du fast *hah*

Fabbe said...

The evil shedevils, ja visste att det var nåt sånt det handlade om.

Anonymous said...

Det är en bra idé, så kan jag koppla dina svar till rätt kommentar.

Fabbe said...

Japp, det blir smidagare för mig