Thursday, May 04, 2006

Snöleoparden är utrotningshotad, vill vi det?


Jag såg just ett program på SVT om den mytomspunna, vackra och utrotningshotade snöleoparden. Det är helt makalöst vilket djur det, men glädjen när man ser bilderna fastnar i halsen när man vet vad vi människor gör. Nästa vecka tror jag dom skall visa reprisen på vår rovjakt på den här kungen av Himalaya. Se programmet och bli upprörd. Jag hoppas att du sen gör Nordens Ark eller Världsnaturfonden ett besök och lämnar en donation. Det har jag gjort. Det här djuret behöver all hjälp vi bara kan ge. Annars kommer den försvinna för alltid. Det måste finnas nåt sätt där vi kan existera i samklang istället för som det är nu. Där människors rätt går före allt annat.

3 comments:

Anonymous said...

Det kommer jag absolut göra!

Anonymous said...

Ojdå, fan va du blev vänsterradikal helt plötsligt

Fabbe said...

Hell no. När det handlar om djur har jag alla sympatier att ge.