Thursday, May 04, 2006

Pendlare vs. Black Army


Igår var jag hos sjukgymnasten igen och tränade ryggen. När jag sen klev ner i T-banan på Fridhemsplan möttes jag av delar av AIK-klacken. Det var rätt kul att höra några hundra tonåringar sjunga unisont hur mycket dom hatar Bajen. Det gick snabbt över när vi skulle åka med tåget, dom sprang in och ur hela tiden och vi fick vänta i nästan tjugo minuter innan tåget släpptes iväg av ordningsmakten. Ungjävlarna kunde inte bestämma sig om dom skulle ta det här tåget eller nästa. När deras borgliknanade betende går ut över min restid hem, är det inte längre ett lustigt inslag i vardagen, då är det jävligt irriterande och jag blir jävligt sne.

En fotbollspöbel ska nog passa sig för att komma på kant med uppretade pendlare, det kan bli konstiga rubriker dagen efter. ”Fotbollsfans och pendlare i kravaller i T-banan”

3 comments:

Anonymous said...

Jag känner mig onekligen manad att säga "typiskt Black Army" men jag tror istället att jag säger typiskt jävla snorungar som måste bråka så förbannat... Jag hade blivit vansinnig och börjat veva i vagnen om jag vore dig.

Matt said...

Skönt att de förlorade då

Fabbe said...

Det är inte alls skönt att dom förlorade, hammarbyjävlarna och djurgårdsjävlarna är inte bättre dom. Ungjävlar är ungjävlar oavsett vilket lag dom håller på. Sen att AIK är mitt lag visar bara på vilken fin människa jag är som nyanserat och objektivt kan kritisera:)

Nu var det inte så att dom bråkade på det sättet, dom var veliga och gapiga.