Tuesday, May 02, 2006

Bring out the gimp

Mörbultat i say, jag är mörbultad. Var på massage igår på inrådan av Ola aka Schyffert. I min enfald trodde jag att det skulle vara nån liten vän kvinna med mjuka händer. Nej då, här var det tvärtom, en svinstor snubbe med rakad hjässa och helskägg tar emot i en liten källare. När han sen säger åt mig att gå in i det ännu mindre rummet och ta av mig kläderna ska jag villigt erkänna att jag började undra vafan jag höll på med. Tankar på scenen i pantshopen i Pulp Fiction rusade förbi. Det blev lätt panikartat när man står där i fillingarna och snubben stänger dörren för att sedan dra för ytterligare en dörr!!! Men vafan då, döda mig först innan du gör otäcka saker är du snäll. Med tanke på att jag skriver det här nu blev det inte så. Däremot har jag världens träningsverk i rygg och nacke efter en timmes misshandel. Det är inte skönt när massören hittar en muskelknut på ryggen och helt sonika trycker ner armbågen och håller kvar tills det släpper, smärtan skjuter ut i huve, armar som en blixt. ”Slappna av och andas”, jo hej va lätt det är när du borrar ner dina tvåhundra pannor via din armbåge rakt på ett smärtcentra. Men det släpper och det är förbannat skönt trots smärtan. Hur som helst så ska väl bra massage inte vara behagligt under tiden utan efteråt. Nästa vecka är det dags för en ny dos misshandel.

4 comments:

Matt said...

Pain is pleasure

Fabbe said...

Ja det är nog så, pain is good

Anonymous said...

Jag kan inte sluta skratta åt din beskrivning!

Jo, ibland tar jag bussen på samma busshållsplats, till Gullmars. Ibland tar jag pendeltåget. Gillar å variera ;-)

Anonymous said...

För det mesta åker jag vansinnigt tidigt om morgnarna. Oftast tar jag bussen 6:25, men vissa veckor en timme senare.