Wednesday, May 10, 2006

Helgen som gick...

Helgen som gick var helt suverän. Jag har inte haft tid att blogga om den förän nu, eller rättare sagt, nu tar jag mig den tiden. Det ska väl vara själva fan om jag inte kan göra det. Bloggandet bör ske på arbetstid, så är det bara.

I fredags var jag som sagt i ”SoFo” med gamla polare och käkade, humöret på topp, vädret som sig sig bör. Lördagen inleddes med hotellfrukost på det lokala hotellet och jag kan säga att den frullebuffen slår det mesta, jag blev mäkta imponerad, dock var det inte så kul att det var proppfullt i salongen, man hade liksom velat haft lugn och ro. Sen tog vi helt sonika bilen och åkte in till stan, frugan hade fortfarande ont i magen så vi tog det lugnt, vi cruisade helt enkelt mellan affärerna och ställde oss rätt utanför, inga finparkeringar här eller onödiga promenader. Bara in och ut, skönt som attans. Efter det var det middag i Bromma med Lejonkungen Aslan och hans fru. Kanonschyst lasagne och paj mannen, mäkta imponerad. Sen blev det dags att spela lite klassiks brädspel. Den här gången var det Cluedo som åkte fram, inte helt oväntat var det frugan som vann…

I söndags sen var det så dags för årets första cykeltur. Vädret var årsbästa hittils och det var en härlig runda som slutade med en glass ute i Tyresta. Mer om den turen separat.

Eftermiddan rundades av på ett klockrent sett med Schumis senaste vinst på Ringen.

Kan det bli bättre än så här egentligen… vete fan, men den kommande helgen har mycket att leva upp till om den skall slå den som var.

No comments: