Thursday, May 04, 2006

Arbete 1 livsglädje 0

Jag började den här dagen full av energi, hade det där pirret man får på fredagseftermiddagarna när man snart får gå hem. Samma känsla brukar komma på våren och sommaren, det är väl förväntan, leklust, livsglädje eller nåt. Jag hade kvar den över lunchen och började rita storstilade planer på vad jag skulle fylla kvällen med. Nu är jag bara trött och less och vill bara hem och sova. Är det verkligen meningen att arbete ska förstöra livsglädjen och dra ner oss. Är det det, va är det så, ska det va så?

Jag protesterar i alla fall

4 comments:

Matt said...

Svar nej.

Anonymous said...

Oj oj vad många gånger jag kännt som du beskriver. Och sen är det dött när man kommer hem.

Vad jag märkt, en smula iaf, är att man kan motverka det lite. Om man ger sig den på att sätta igång med nåt direkt när man kommer hem kan det funka. Slänger man sig i soffan är det dock helkört, kvällen är oåterkalleligen bortkastad, och kommer aldrig någonsin igen.

Anonymous said...

Neh, så ska de INTE va! =)

Det du gör en stund innan de e dags å gå hem, när du nått botten typ, e fyller en spruta med nybryggt espresso, släng in ett par koffeinpiller å låt dem lösas upp. Sen så injicerar du kvickt å VIPS! På topp igen, bara å genomföra planerna.

Fabbe said...

Nej visst är det så att det inte ska va så här. Va gör man då?

Kärra AA visst har du rätt, det gäller att gå på såsen direkt innan man hinner sätta sig, men problemet är ändå att man tappar energi på eftermiddagarna, man borde helt enkelt inte jobba på eftermiddagarna.

Koffein ja, jo jag nyttjar inte den drogen så det funkar dessvärre inte för mig.