Thursday, May 11, 2006

Mr Big King Dingeling

I mitt jobb får man oftast prata med sura griniga idioter. Men ibland dyker det upp raka motsatsen. Som nyss då jag pratade med en extremt glad kvinna. Hon hade köpt en produkt hos en leverantör och skulle betala tillbaka allt på ett bräde nu. Hon var förvirrad, men jävligt glad, sprallig är faktiskt rätt ord. Hon raljerade om allt möjligt och det kom fram att hon skulle till Cannes snart, det väckte min nyfikenhet varpå jag frågade va hon skulle göra där och om jag fick följa med. Det fick jag om jag sänkte resten av betalningen. Hon slängde sen ur sig att hon skulle till Monaco och kolla på F1-loppet där, hon skulle sitta på en terass med nån polare tydligen. Snacka om skön stil, dessutom hade hon just kommit tillbaka från Thailand. Varför har inte jag en sån livsstil, tacka fan för att man är glad och trevlig då! Det bästa var ändå när hon frågade om nån bekräftelse på sin inbetalning, hon frågade om hon skulle ringa mig, varpå jag svarade att det går bra med vem som helst av oss, vi är bara tre och jag är den enda killen. Då säger hon;

- Va bra, då frågar jag efter det manliga bihanget! följt av ett asgarv.

- Nja, nu gick nog priset upp. var mitt svar.

- Men om jag frågar efter Mr Fabbe, big king dingeling då? Är inte det bättre det?

- Tja, inte direkt men ok.

Som slutklämm säger hon att hon ska rita ett hjärta och grejer på inbetalningen.

Vilken kund, tänk om fler kunde va så här. Den här bruden gjorde lätt min dag med sitt härliga sätt. Tack som fan.

6 comments:

Anonymous said...

Hon var knarkad! Full och knarkad!

Fabbe said...

Var hon, det var som fan, men det plays mindre roll liksom, hon var kul och trevlig likförbannat

Anonymous said...

Man kan ha haft 30 idioter i luren, men när den 31:a personen är typ en sådan person som du fick tala med, så är all irritation som bortblåst =)

De är så få dessa kunder, men de kan verkligen förändra ens dag!

Fabbe said...

ja det kan dom, så nu kan man titulera mig Mr Fabbe big king dingeling, jag svarade det i telfonen nyss när en telesäljare ringde, fan va frugan garvade.

Anonymous said...

ha ha haa va coolt!

Fabbe said...

Ja snacka om han blev förvånad.