Tuesday, May 09, 2006

Avslappningsövningar

Jävlar va skönt, det här ska jag göra varje lunch numera. Jag hade fruktansvärt stressigt innan lunchen och var uppe i varv så det sjöng om det. Jag tog min matlåda i lugn och ro, läste tidningen, pratade inte med nån. När jag käkat klart gick jag ner på gymmet och tog stretchsalen i besittning, inte en själ i närheten, ingen musik bara svalt och tyst. Jag la mig på det halvmjuka golvet med fötterna upp på en bänk sen var det bara att ligga där i stillhet och sakta känna hur stressen rann ut ur kroppen och hur ryggen slappnade av och blev ett med golvet. Jag låg i nästan en halvtimme och nästan slumrade till. Nu efteråt känner jag mig full av energi och sådär euforisk man känner sig efter en massage. Snacka om effektiv stresshantering. Det här måste jag fortsätta med, huvudvärken som var i antågande har försvunnit, i feel good:)

1 comment:

Anonymous said...

Det där lät som ett riktigt skönt tips. Tänk vad den där lilla halvtimmen av avslappning kan åstadkomma.