Thursday, May 18, 2006

SATANS SKIT OCKSÅ

Helvete, helvete helvete faaaaaaaaaaaaaaan. Jag hade sökt ett jobb på moderskeppet för en dryg månad sen och trodde att jag låg väldigt bra till. Trodde nästan att jobbet var i min hand. Den bakgrunden och dom egenskaperna dom vill ha var exakt dom jag har och det var som gjort för mig. Nu ringer dom jävlarna och säger att dom tagit nån innifrån istället. Jag fick en näve svepskäl som bortförklaringar och det känns grymt tungt när man får höra att det varit sååå svårt att bestämma sig och att man föll på mållinjen. Jag vill inte höra sånt, fan jag är helt vimmelkantig och luften gick totalt ur mig, jag känner mig fruktansvärt tung, rådvill, förvirrad, utslagen och helt numb nu. Va ska jag göra nu? Jag vet, man ska inte utgå ifrån att man fått det innan det är klart, men jag vill verkligen bort från det här rövhålet jag sitter på nu, jag kan inte sitta här längre, i en jävla kundtjänst och svar på idioters frågor till slavlön. Fan jag vill inte vara här nu, jag vet inte va jag vill... damn it

9 comments:

Matt said...

Surt. Bara upp på hästen igen och skicka in fler ansökningar.

Anonymous said...

Det var ju fan också... jag beklagar verkligen att du inte fick jobbet. Det hade ju varit räddningen.

Jag hoppas du finner ork att fortsätta. Eller så är din fru så pass välbärgad att hon kan försörja en husman på heltid?

Fabbe said...

ja det är bara att hoppa upp och ösa igen, men frugan är inte heller välbergad, men hemmaman hade onekligen lockat

Matt said...

I min bransch har det dykit upp massa annonser. Borde vara samma för dig att det börjar finnas fler jobb att söka. Men jävligt synd att det här som verkade passa så bra inte blev ditt.

Fabbe said...

Ja det är ju så, men jag har byggt upp förväntningarna för det här och fallet blir så ohyggligt långt. Det jobbigaste är att det stod mellan mig och en annan kandidat och falla på mållinjen känns grymmare än att åka ut i början. Man är så mycket närmare målet då. Sen att jobbet passade mig som hand i handske gör att det känns ännu brutalare på nåt sätt. Nej idag är det blytungt

Ted Taikon said...

Jag lider med dig. Det är bara att försöka igen till en annan tjänst/företag.

Ted

Fabbe said...

Ja fan, det är ju det, säger som Per Elofsson, "bara att bryta ihop och komma igen"... Vi vet ju alla hur bra det gick för honom iof

AA said...

Jag förslår en serie våldsamma samlag för att få dessa jobbiga tankar ur systemet.

Sen är det dags att uppdatera dina CV:n på monster och stepstone, och efter det börja skicka skicka skicka ansökningar.

Fabbe said...

Så är det såklart, bara hem och nuppa satan alltså, att jag inte tänkte på det själv:)