Friday, November 03, 2006

Ramblings on Idol ´06

Sitter här i bigass soffan och kollar på TV, såg just idol och det är märkligt hur vissa blir brutalt sågade när dom gör ok framträdanden medans det kan va precis tvärtom. Juryn verkar är rätt färgblind och verkar ha bestämt sig på förhand vilka dom favoriserar. Snygg-Erik gjorde en riktigt skön version av Knockin on Heavens Door, trots hans uttal av just knockin lämnade en del att önska. Han blev förtjänt berömd medan juryns oförklariga favorit Markus gjorde en habil, astrist och totalt intetsägande Dont look back in Anger. Jag kanske är tondöv men jag ser fan inte storheten hos den snubben, han har ingen utstråling, han har ingen scennärvaro, han sjunger iof tonsäkert men har ingen som helst personlighet i rösten, han berör inte för fem öre. Det är så jävla trist att jag inte fattar hur dom tror att snubben ska kunna bli stjärna. Det luktar Daniel från första säsongen lång väg, skillnaden där var att Daniel hade en riktigt bra röst, Markus har inget.

Dom som var bäst ikväll var enligt mig Snygg-Erik, Danny, som gjorde ett som vanligt riktigt bra främträdande men som alltid får skit från juryn. Cissi gjorde en riktig stark version av It must have been love var en annan bra artist. Dom som borde sitta löst till är kväll är främst Felicia och Johan. Felicia ser jag ingen som helst potential för som artist, ok hon är söt men helt ointressant och ger mig inget.

Nåväl nu har jag bloggat om idol och då är det ämnet över. Märkligt va man kan få för sig när man sitter solo utan fru och barn på en fredagskväll...

No comments: