Wednesday, November 08, 2006

Psykopat javisst!

Ja kommer inte ihåg om jag skrivit om det här förut och det är skitsamma jag gör det nu i alla fall.

Jag har blivit utsedd/beordrad eller fått frågan vad man nu väljer av chefen att vara en av dom som ska fixa kickoffen till nästa år. Jag skrev om kaoset vi hade förra resan och hur charmigt vi betedde oss. Förra gången var vi och åkte skidor och det kan tyckas kul för dom flesta men inte för mig. Mitt knä tillåter inte den sortens äventyr så det suger för mig och ett gäng till här. Nu när det återigen blev dags att fixa en kickoff hade jag tänkt att vi stenhårt skulle satsa på nåt varmt och soft istället för den här jävla vinterskiten vi var på sist. Jag borde anat oråd redan innan för vi har en chef som är inte så lite självupptagen, narcisistisk (hur nu det stavas) och allsmäktig. Att han dessutom är gammal säljare och skidlärare säger väl egentligen allt. Flåshurtigt, gapigt, flabbigt, klämkäckt så det förslår och ingen empati eller självdistans. Kort sagt den klassiska psykopatchefen. Snubben som är din bästis så länge det går bra och du gör som han vill och säger men som är din värste fiende om du mot all förmodan har en egen hjärna och vilja eller om nåt går fel.

Med den erfarenheten trodde jag inte att det skulle bli lätt att få igenom lite nytänkande men inte att det skulle bli så här....

Första mötet börjar med att han presenterar två alternativ. Ingen säger nåt, han fortsätter med att presentera hur förträffliga dom är, ingen säger nåt. Jag börjar flika in med att det kanske vore kul att göra nåt annat än att åka skidor och att vi gjorde det sist. Att det kanske finns annat att göra, kanske varma länder? Nja det halvratades och därefter var det bara prat om diverse skidorter och hur ballt det vore... Suck, varför ha ett möte där man ska låtsas få ha åsikter och som är en skendemokrati? Varför kan inte snubben bara säga att vi ska till alperna och åka skidor och sen delegera ut det tråkiga arrangerandet åt oss andra?

Vi hade ett möte igår när jag vara hemma med nackspärr där vi skulle lägga fram alla våra förslag vi kommit på. Ingen hade tydligen nåt förslag utan dom nickade igenom hans jävla alpförslag. Jag blev lite förvånad över hur veka och viljelösa dom andra verkar vara i hans närvaro, bara dansar med och säger - ja chefen, ja visst chefen, absolut chefen, men ooooh va bra chefen. Fucking får i say.

Så nu får jag sitta och leta upp käcka hotell i alperna och fina liftsystem. Så var det med den roliga lilla bisysslan...

No comments: