Friday, November 10, 2006

Listjävel.

Men jävla kuken då, började på listjäveln och så försvann skiten halvvägs igenom, nåväl, jag fyller på vartefter nu... bajs, och jag som hatar dom här prylarna, nu vet jag varför, bortsett från att det känns lite mellanstadievarning.

Senaste impulsköp: Ingen jävla aning, skrämmande när minnet sviker.
Bästa fikat: När det är dags är det dags för Non Solo på Odengatan.
Färg du hatar: Seriöst, hata en färg, löjligt, det kan bero på vad färgen är på och vilken kombi, men hata en färg, nä.
Så får du motion: När jag äter och handlar mat. Seriöst, jag är periodare, men det är MTB och spinning som gäller, det är nåt visst med svettiga män i lycra.
Om du var en blomma:Monstrera, ballaste namnet i floran och koolaste bladen. Basta
Det dyraste du äger: Min själ.
Tidigaste barndomsminnet: Men vafan då, det är ju länge sen, kanske när jag lattjar med brorsans lego eller nåt.
Första frågan du ställer till ny bekantskap: Ligga? Eller kanske inte, troligare nåt töntigt som vad dom heter eller nåt.
Samlar på: Extrakilon, annars inget speciellt.
Underskattad grönsak: Brysselkål och Selleri.
Överskattad grönsak: Tomat, det är jävulens påfynd och så verkar det vara en internationell konspiration att få oss att tro att skiten är nyttigt, det är beroendframkallande och extremt cancerogent, så nu vet ni.
En bil är en: Frihet för oss i ghettot.
Pryl du inte kan vara utan: Min säng och TVn, ja jag är tv slav.
Ditt livs aha-upplevelse: Att jag kan ha fel och att jag kan utvecklas. Det är inte lätt när man är en obstinat fan med besserwisserattityd.
Tidningar du prenumererar på: SVD
Du gör med 100 upphittade kronor: Bränner på nåt gott.
Nån du saknar: Skojar du, en hel jävla massa.
När grät du senast: Nån vecka sen.
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: När man upptäcker att man börjar ta efter föräldrarnas dåliga betenden. Klaga på svinjobbiga ungjävlar har jag alltid gjort.
Svart eller vitt? Svart, alltid.
Mjukt eller hårt? Både och, beror på humöret.
Homo eller hetero? Hetero.
Höger eller vänster? Varken eller, eller både och, eller, vafan, ignen aning. lite av varje?
Stor eller liten? Stor som fan.
Loket eller Oldsberg? Hell no, inget av dom.
Göteborg eller Stockholm? Stockholm, alltid, forever.
Landet eller storstan? Storstad, alltid, forever.
Kram eller puss? Självklart bägge, så ofta så mycket som möjligt.
Vagn eller buss? Bil.
Hyrfilm eller bio? Bio, alla gånger, jag får abstinens om jag inte går en gång i veckan. Det är nåt speciellt, nåt magiskt med bio, oavsett om det är en skitfilm.
Gräs eller grus? Gräs är mjukt och skönt, grus dammar och gör ont att ramla på, räcker det.
Piggt eller opiggt? Tja, morgonpigg och kvällsopigg.
Pasta eller potatis? Pasta alla gånger.
Tjänare eller tjäna? Tjänstehjon, ja tack.
Is eller mjukglass? Inget, det är för barn och fruntimmer, kulglass ska det vara, gärna från Stockholms glasshus, bäst i stan.
Natt eller dag? Dag, hatar mörker, får klaustrofobi då.
Felix eller Heinz? Haha haha, skojar du eller, gissa en gång...
NK eller Myrorna? Varken eller, svindyrt och små storlekar, eller använda fula kläder för billiga pengar i för små storlekar, i dont think so.
Marsvin eller hamster? Till vadå?
Rakad eller orakad? Rakad är bäst, till allt.
Biffig eller slank? Biffig som fan... eller inte.
Blåögda eller brunögda? Spelar ingen roll alls, men det har varit blått genomgående så då kör vi på det.
Popsnöre eller sportfåne? Sportfåne.
Naken eller pyjamas? oh ah va det är skönt att va naken...
Linda Skugge eller Linda Rosing? Linda C
Peter Stormare eller Peter Jihde? Tja båda är annoying as hell och båda är bra på sina sätt.
Kaffe eller te? Varm choklad med grädde.
Champagne eller ramlösa? Champagne, har svårt för kolsyrat vatten som smakar utspätt. Vatten ska intas direkt från kran.
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Film är alltid bättre än inte film.
Bakispizza eller bakischirre? Pizza men helst kebabtallrik.
Förfest eller efterfest? Förfest, jag är för trött för efterfest, ser inte heller poängen med att ett gäng svinfulla ska somna tillsammans.
Engångssex eller engångstallrik? Sex är alltid sex.
Plastbestick eller plastbröst? Bröst är alltid bröst. Börja bli enkelt här.
7-eleven eller Pressbyrån? Sju-Elva har bättre bullar.
Glasögonorm eller linscooling? Motsträvig 4eyes.
Plugga eller jobba? Jesus, snacka om pest eller kolera, inget såklart.
Planka eller pröjsa? Pröjsa, det var det ingen som trodde va.
Yngre eller äldre? Både och, spelar ingen roll, anything goes:)
Lång eller kort? Lång.
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne?Vete fan, beror väl på omständigheterna.
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Troligtvis inga problem, om jag får en bra, trovärdig och hållbar förklaring med medföljande dåilgt samvete.
Tycker du om ord? Ja för fan.
Nämn namnet på en tennisspelare? Arnoud Boetsch. Det var det ingen som trodde va. Googla upp honom.
Finns det någon du ogillar starkt? Ja en jävlal massa, men orkar inte lista det här.
Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? Jag är nog bäst på att starta dom, även om jag har en vilja att vilja lösa dom.
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Jag är både bra på att be och reda mig själv.
Är du svartsjuk? Nej inte alls.
Vad gjorde du igår kväll? Laga mat, matade junior, kollade tv, the vanliga.
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Ja för fan, kör på bara.
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Varken eller, jag kommer ihåg var jag är. Annars får jag leta mig fram.
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Bilbo, jag vet jag är en sucker för Tolkien.
Tyckte du om att gå i skolan? Ja det gjorde jag fr det mesta.
Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? Suck nu börjar det här bli tråkigt, skitfrågor. Ingen aning, skeppsbrott på jumpan kanske.
Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? Barnkunskap.
Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? Men nu blir det riktigt töntig.
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Vilken klass, ahr några att välja ifrån.
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? För fan, alla röda dagar är bra utom första Maj, synd att man inte dumpade den istället för annandag pings.
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? En massa obehagliga jobb, kan inte säga nån på rak arm som är värre än andra.
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"? GRATTIS! Det har hänt, var bara kul, blev lite förvånad men kul för honom.
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Lätt.
Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? Ja vet inte, det beror nog på mitt humör och dagsform faktist.
Vad är ditt favoritpålägg? Pålägg är en hobby, ett intresse, jag har inget jag föredrar framför andra, men nu är jag inne i en mjukostperiod igen, räkost ska det va.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? Jag tänker inte, bara upp fort som fan och hoppas att Big E kommer upp och hälsar på, om han inte redan är där och spinner.
Är du troende? Nixpix.
Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Nej ingen ska kvoteras.
Tycker du om stearinljus? Ja för fan, ju fler desto bättre.
Använder du hårbalsam? Jag är man och har kort hår, räcker det?
När blir man vuxen? När man kan säga att man är det och mena det.
Vilken färg har din tandborste? Blå och vit.
Har du lök i köttbullarna? Ja för fan, finhackad.
Hav eller sjö? Hav, sjöar luktar illa.
Har du någon skrivare? Nej va ska jag med en sån till?
Har du någon scanner? Nej va ska jag med en sån till?
Vad har du för väckarklocka? en panasonic.
Hur ofta klipper du tånaglarna? Vid behov.
Har du hår på ryggen? Ja för fan, en riktig matta.
Har du betalat månadens räkningar? Alltid, dessvärre.
Använder du hudlotion? Sorgligt nog ja.
Har du åkt ambulans någon gång? Ja en gång med en svinfull galen polare.
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? Lakrits är apäckligt, fattar inte varför det är så många som är galna i det.
Chips/ostbågar/jordnötsringar? Ostepop alla gånger.
Tycker du om Dr Pepper? Nope.
Äpple eller Päron? Frukt är inte godis, men Päron MER är gott.
Äter du fiskbullar? ja, utom dom i buljong, dom är inte nice.
Svettas du mycket? Kopiöst. Jag är som ett element.
När klippte du dig senast? Ett par veckor sen.
Vad kollade du senast hos doktorn? Magnetröntgade ryggen, se bloggen för den uppelvelsen.
Har du fått riktig massage någon gång? Oh ja, tyvärr för sällan. Det är himmelriket i ett par händer.
Tycker du om rökt kött? Rökt varje dag, två på söndag.
Vilken är din favorit på Mc Donalds? Oftast om dom har nån special, annars McFeast... utan tomat.
Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? BK
Platt eller vanlig dataskärm? Platt, lätt.
Vad har du för mobiltelefon? Snart en Nokia N73:)
Hur betalar du dina räkningar? På Datan.
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög?Nä det är sällan det, soffaset väger ju ett ton.
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? Ingen som helst ordning.
Hur stor hårddisk har du? ingen jävla aning.
Har du överkast på sängen? Ja faktiskt.
Har du brutit något någon gång? Inga kroppsdelar, löften kanske.
Har du blivit sövd någon gång? ett par gånger tror jag, helt och halft.
Lever din mormor? Nej.
Har du varit med på TV? Ja faktiskt.
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Åka till Farsta och träffa familjen.
Använder du tofflor? Nej jag är inte så gammal.
Använder du morgonrock? Nej jag är inte så gammal.
Är du en Besserwisser?Skojar du.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Om jag måste så, inte annars.
Beskriv din humor: Cynisk, bitter och elak.

4 comments:

Chris said...

OMG vilken lång lista. jag får läsa den noggrannare när jag inte är bakis.

Fabbe said...

Ja jag snodde den från Emma och Andreas, den är lång som satan och tog en rejäl tid att göra.

Monstrera visst är det ballt.

Babushka said...

Men det är ganska coolt att ha gjort den längsta listan EVER. Tog mig en halv evighet.

Fabbe said...

Eller hur, jag fick dessutom börja om efter att ha tryckt på fel knapp halvvägs in. Skitkul var det.