Sunday, November 05, 2006

Kvällstokerier.

Vad har hänt, när hände det, hur blev det så här, när började det. Hur kommer det sig att jag inget märkt förän nu? Jag förstår inte, men kan jag stoppa det och återvända. Finns det växlar längre fram så man kan byta spår? Eller är det meningen att det ska vara så här, har jag valt det själv eller är det ett resultat av viljelöshet och bristande fokus? Jag vet inte exakt vad det är, men just i denna stund fick jag en förnimmelse av ett känslopaket jag inte varit i kontakt med på länge... Just som jag skriver det här hoppar Don Enzo upp brevid mig och ger mig en puss och lägger sig sen brevid och spinner. Vad är inte det om kärlek. Det spelar inte nån roll om det är bara jag som övertolkar eller ej, det är så det är just nu, här, för mig.

Men jag vet faktiskt inte varför jag inte är mer aktiv, varför jag enbart är en gäst, en passagerare. Jag iakttar, jag observerar. Jag är förbannat bra på det också. Det räcker inte för mig, jag vill mer, jag kan mer, jag förtjänar fan i mig mer. Jag är så mycket mer och bättre än det här bittra cyniska skalet som vandrar runt som en vålnad bland alla andra.

3 comments:

Anonymous said...

Vet du... jag förstår precis vad du menar. Har hamnat i det läget själv, och varit där under längre tid.

Men, det är något jag får filosofera över, för jag hittar katten inga svar. Ett jag kommit fram till dock är att jag måste bryta mig ur mönstret jag nu fastnat i. Ett sätt var ju att söka det dära andra jobbet. Det kändes ohyggligt bra att bara få iväg det mailet.

Förresten så är det en enorm pina att inte kunna se nått! Jag vill haaaaaa mina nya brillor NU! =)

Ang. mass-sms:n så upphörde det efter ca 4 timmar. Fick aldrig reda på vad eller vem det var *heh*

Kommer faktiskt byta mobilnr snart. Kostar 200 kr och bytet sker inom en timme efter anmälan.

Fabbe said...

Va bra, på sätt och vis, att man inte är ensam om att bara verka utan leva på riktigt. Dom där tankarna dyker upp med jämna mellanrum när jag minst anar det och jag antar att det egentligen är något positivt, en påminnelse om att det är dags att vakna upp från den stora jävla Matrix man är uppkopplad till.

Men när får du brillorna då?

Kan va klokt att byta nummer, så inte stalkern dyker upp igen.

Anonymous said...

Jag hoppas på å få synen åter denna veckan faktiskt *håller tummarna*