Monday, November 20, 2006

Idiotiska beteenden

Kom spontant att tänka på två beteenden, fenomen jag retar mig på. Såg det första när jag var på väg till bussen. Jag vet egentligen inte varför det stör mig, det bara gör det.

Det första är människor som inte kan läsa en tidning utan att stoppa fingrarna i käften. Jag menar... varför har en del en förkärlek för att slicka på fingarna när dom vänder blad? Jag fattar det inte, ok ok ok, jag vet också mycket väl att man kan ha svårt att bläddra blad och få grepp om sidorna men det är inte det det handlar om. Det är snarare det här maniska betendet att alltid slicka på sina skitiga fingrar när man läser en tidning. Jag skulle aldrig få för mig att stoppa mina trycksvärtade, tunnelbanenedsmutsade fingrar i munnen när jag vill vända blad! Man får väl för bövelen lära sig att bläddra utan att dräggla.

Nästa fenomen till rakning är när man ska skölja ner en tablett med vatten. Varför måste man headbanga? Vad är det för tic, headbangar och kastar dessa människor med huvudet när dom dricker nåt i vanliga fall med? Tror inte det, så varför när man ska svälja ner en pytteliten tablett? Inte så att den är svårsvald direkt, den glider nog ner om man bara sväljer, jag lovar. Det stör mig och ser jävligt fånigt och fult ut. Lägg av med sånt där helt enkelt i say

6 comments:

Fabbe said...

Ja men ja, det är ju precis det jag menar, dom som slickar på fingrarna när dom bläddrar. Fan jag måste vara usel på att uttrycka mig:)

Anonymous said...

Det där kasta-bak-huvudet-ticset är ju riktigt mongo. Folk kan svälja stora tuggor McFeast men inte en ynka jäkla Ipren??
Please, it's all in the mind of the weak!

Fabbe said...

Ja det är skitirri, såg en idag som gjorde att jag blev tvungen att skriva av mig.

Anonymous said...

Jag kastar huvet bak, som en aligator, när jag sväljer tablett med vatten. Om de är stora vill säga. Min kräkreflex är väldigt känslig så jag måste hjälpa den ner på traven helt enkelt. Annars riskerar den att fastna på halva vägen och komma upp igen, halvt sönderfrätt. Och då är det inge skoj att göra ett nytt försök.

Det är väl lite samma sak som att en del inte skulle våga låta en fågelspindel krypa på magen, eller få panik för att en geting kommer för nära. Psyket lurar oss, medan hjärnan vet att det är helt ofarligt.

Anonymous said...

Tilläggas ska att om jag tar tabletten med nåt mer trögflytande, tex filmjölk, så går det utmärkt. Utan aligatorfinish.

Svälj den du! :)

mattiasg said...

haha. små saker att reta sig på.

jag kastar hufvudet bakåt varja gång meducin skall ner (nu är jag visserligen aldrig sjuk så det var väl en tio femton år sen , men ändå) OCH jag slickar på alla fingrar när jag läser tidningen.
inget går upp emot smaken av trycksvärta till kaffet, det är först svårt men det utvecklas till en vana till ett begär.