Monday, December 11, 2006

Nattmaror

Jag har börjat få ett problem, jag har fan svårt att somna på nätterna. Nu pratar vi om en människa som somnar garanterat inom en minut efter att huvet landar på kudden. Nu kan det ta timmar från dess jag landar i sängen tills jag somnar ordentligt. Jag vaknar om och vartannat, korta intervaller, en kvart hit, en halvtimma dit. Som om inte det var nog har jag börjat drömma intensivt och stökigt som fan. Det är samma typ av drömmar som när man spelar för mycket datorspel, det är mycket bilder, inget sammanhängande, rörigt och jävligt jobbigt. Sen är det obehagliga grejer också. Jag vaknade inatt efter en mara men somnade om bara för att vakna efter nästa. Kopmmer enbart ihåg en, jag kämpade för att ta mig upp för en gigantisk spiraltrappa med hål och avsatser så man fick hoppa och klättra. Självklart lyckas jag missa ett hopp på slutet när jag nästan var uppe bara för att falla handlöst rakt neråt. I drömmen kommer jag ihåg att jag lyckas få tag i en nalle och hänger i en tråd från nallen innan den brister och jag rasar ner i mörkret. Jag landar lyckligtvis på mjuka kuddar sen vaknar jag. Har svårt att somna om sen. Så här har det varit nu i ett par dar. Någon som har nån åsikt om vad det här kan betyda? Jag börjar tycka det är rätt jobbigt att ha mardrömmar av olika slag varje natt och inte kunna sova ordentligt.

4 comments:

Matt said...

Stress

Fabbe said...

Ja det kan man lätt säga att jag är, jag är svinstressad, men det har jag varit förut. Jag känner mig inte bekväm med dom här mardrömmarna. Stressen kan förklara svårigheterna att somna tror jag. Men inte resten

Nini said...

Hmmm kanske nåt du försöker rensa ut? Äh jag vet inte, jag drömmer asmkt hela tiden. Den ena drömmen är skummare än den andra. Jag har gett upp med att försöka tolka...

I natt vaknade jag & C däremot av att jag låg å skrek: AJJJJ AJJJJJJ AJJAJAJAJ!!!

Hade fastnat med armen i brösten när jag skulle vända på mig.
Min arm är fortfarande lite öm kan man säga... =(

Fabbe said...

Ja kanske, det, men mardrömmar är förbannat obehagliga och i synnerhet när man har ett par på raken. Hela dagen blir förstörd och man har den där olustiga känslan med sig.