Tuesday, December 05, 2006

Metrosexuella jävla as.

Vad är det som hänt eller rättare sagt håller på att hända. Satt idag på lunchen och började slentrianmässigt bläddra i en av alla tidningar vi har här. Vi har en hel drös med tanke på allt skit vi annonserar i, så det finns lite att välja på. Just den här hette King och jag har inte hört talas om den eller sett den förut. Mastodontfilms Mads var på framsidan, så jag tänkte att man kanske skulle läsa lite om Bond och så. Tidningen verkade vara som en Café fast utan überretuscherade halvkändisar i bikinis, verkade var ordet, det var det inte, det var värre än så. Det var fan en damtidning som det så fint heter, för män! Det enda jag saknade var sminktipsen men det lär nog komma i nästa nummer, eller så har det redan varit, va vet jag.

Alltså har det inte gått lite för långt nu. Räcker det inte nu. Ja menar det blir bara glättigare och glättigare, ytan blir verkligen allt. Det frossas i allsköns jävla prylar, klockor och kläder i alla former och färger. Det går in i detalj med en kirurgs precision och med en stalkers hängivenhet och slänger sig över ämnen som skokrämers sammansättning, vissa klädtypers historia och andra livsviktiga ämnen.

Jesus alltså, är det inte illa nog med den här fixeringen vid yta i alla brudtidningar, ska vi män dras in i den här förbannade karusellen nu med. Släpp det här ekorrhjulet nu grabbar och tagga ner. Det är för helvete bara kläder, inte meningen med livet. Man dör inte utan smink, hudkrämer och rätt dojjor. Det hela resulterar i det man ser på stan nu, alla ser likadana ut. Alla snubbar har trekvartsrockar och nån randig färglad halsduk, smala byxor och svarta skor. Man skulle kunna tro att det var kloner, men nej det är det inte det är den nya tidens osäkra små gossar som gör allt för att inte sticka ut. Det ser bra ut, det luktar gott, men ja vete fan om det lever, verkligen lever.

Jag har inget emot att vara välvårdad och se proper ut men när det blir en fixering och sån här perversion börjar det gå för långt. Det hela illusterars bäst i den krönika eller ledare som var sist i tidningen. Det handlade om vikten av att inte vara ”för” perfekt klädd. Givetvis droppades det märken och kombinationer till höger och vänster, hela tiden med den här gravallvarliga tonen, precis som när en socialt handikappad samlare pratar om vikten av vissa detaljer i sina Märklintåg eller Japanpressar av vissa singlar. Tricket man ska ta till för att inte vara ”för” perfekt var att man skulle bära platspåse… Jag skämtar inte nu. Den jäveln har skrivit en krönika om plastpåsar, inte nog med att han är allvarlig, bara det ett skämt, han går igenom vilka plastpåsar som är rätt och vilka som är fel, vilka som passar till vissa kläder, plastpåsar till olika tillfällen.

Jag avlider fan snart, är det hit vi kommit, är det här spjutspetsen på evolutionen, nån jävla apa som sitter och är allvarlig över vilken jävla plastkasse som är rätt och villken som är fel. Fuck off säger jag, nu är det fan dags att spola tillbaka tiden. Nu är det fan läge att gängspöa alla dessa metrosexuella ytliga as som poppar upp här och där. Skaffa lite ryggrad, integritet och förmåga att tänka själva.

19 comments:

Nini said...

Word!!!

En man är en man är en man!! Eller så ska det vara iaf. En riktig man är mer intresserad av ett riktigt spontanhångel i hissen än att frillan kommer bli förstörd när jag greppar den i farten när han sliter tag i mig.

En riktig man är mer intresserad av hur jag ser ut under mina kläder än hur han ser ut i sina.

En riktig man luktar gott, men har inte fler parfymer än jag.

Kort sagt: Det finns män åsså finns det King-fjollor.

Fabbe said...

Ja eller hur, fan va skönt att det inte bara är jag som tycker så. Fan det har gått till överdrift med det här jävla fjanteriet. David Beckham hit, Fredrik Ljunberg dit.

Nini said...

Ja men jaaaaaaa!!

Fredrik ljungberg är dessutom kort!

Fabbe said...

Ja han är dvärg. Eller som Anders S Nilsson säger, alla under 1,70 är dvärgar. Vete fan om han kvalificerar sig där men långt ifrån är det inte. Själv är jag 1,95:)

Fabbe said...

Here here Vargakvinnan, det är det jag menar, va den du är.

Matt said...

Här här?

Fabbe said...

du kan inte engelska alltså, men ok det är lugnt, jag ska inte säga nåt.

Anonymous said...

http://en.wikipedia.org/wiki/Hear_hear

http://www.straightdope.com/mailbag/mhear.html

Matt said...

http://www.phrases.org.uk/meanings/178100.html

Anonymous said...

haha, samtidigt - what's the odds? :)

Fabbe said...

man får stava fel... fan också:)

Matt said...

Och klaga på att andra inte kan engelska?

Fabbe said...

japp, men du är ursäktad du är ju halvnorsk så...

Matt said...

Är det bara metrosexuella män som är ödmjuka?

Fabbe said...

Fjolliga menar du:)

Nini said...

Svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst =)

Fabbe said...

Nini, ungefär så ja

Babushka said...

Jag håller inte med er...men men...

Vadå RIKTIG man? Det låter ju lika stenålders som RIKTIG kvinna. Vill ni verkligen sätta er i det facket? Vill ni inte ha fler valmöjligheter än så?

Är det så läskigt?

Fabbe said...

Emma, så är det inte, jag vill inte alls sätta in folk i fack, jag är däremot less på att nu ska även män dras in i det här träsket med smink och allt möjligt skit. Det räcker med den här extrema utseendefixeringen nu tycker jag. Det har gått för långt.

Det betyder inte att jag vill att vi ska vara illaluktande grottmänniskor.

Tanken är att vi ska tänka själva och inte bara slaviskt följa det som står i dom här glättiga tidningarna.