Wednesday, December 13, 2006

Lussekatter

Jag förstår faktiskt inte poängen med dom. Saffran är skitgott och det är inte speciellt ofta man äter bröd eller bakelser med saffran i, där finns en poäng. Men sen går det bara utför. Fan bullarna smakar inget alls, finns ingen sötma eller nåt som smakar nåt, bara en fluffig mjuk degklump som smakar saffran. Det vore som att äta frallor utan pålägg eller nånting, bara som dom är, hur kul är det?

Ok russin säger ni då, men vafan, russin är slaggprodukterna vid vinproduktion (nu kommer säkert nåt smartass med nåt genomtänkt, men för mig är det så i alla fall), inget man gärna stoppar i munnen direkt. Jag har alltid förstått uttrycket "att plocka russinen ur kakan" men jag har självklart tyckt att det är för att kasta skiten, inte nåt annat.

Nej lussekatter är sjukt överskattade och trista, men man kan piffa upp dom, dra i lite mandelmassa i dom och pensla med ägg och tryck på lite pärlsocker och du får nåt betydligt bättre balanserat och framförallt godare, nåt att se fram emot liksom.

4 comments:

Nini said...

Hädare!! Lussebullar smakar visst nåt! Dom smakar lusse! Och om dom är bra bakade så är dom tunga och mumsiga...

Fabbe said...

Nä du, fan heller, dom smakar inget alls förutom luft, deg och saffran, pigga upp dom med lite socker och mandelmassa och du lyfter skiten till helt andra dimensioner.

Nini said...

Ja men jag kanske är ALLERGISK mot mandeljävlamassa!!!

DET ÄR ETT FÖRBANNAT TJAT OM NÖTTER HIT Å MANDLAR DIT I DESSA JÄVLA JULETIDER!!!

=/

Fabbe said...

Tycker det är ett förbannat jävla tjat om lussebullens förtäfflighet:)