Monday, July 17, 2006

To rundtramp or not to rundtramp, that is the question

Rundtramp är en lustiger sak. Jag har ganska länge inbillat mig att jag behärskat denna teknik, ack vad jag bedrog mig. Upptäckte hur man gör förra veckan, efter fyra år på sadeln. Aha-upplevelsen var rätt brutal,

- Nu förstår jag hur man gör för att ta sig upp för dom branta backarna utan att mer eller mindre stanna!

Problemet är bara att jag inte använt en näve muskler som jag egentligen bör, vilket gör att jag blir snorjävla trött direkt. Var ute och körde en dryg timma nyss och det var inte flåset som tog slut utan benen. Men jävlar va det gick, vilken skillnad, nu lär jag inte behöva hysteriväxla som jag gjort förut.

Tänk att det ska ta så jävla lång tid för att komma underfund med en så enkel sak som rundtrampet!

No comments: