Monday, July 31, 2006

Amish-Floyd, Dumbo-Justin och Röde Baronen

Floyd Landis, vilken pajas. Vad håller han på med. Dopa sig med testosteron av alla jävla droger, i cykel dessutom, va har man för använding av att bli aggressiv i en konditionsidrott? Är det för att pusha sig hårdare? Jag vet inte, det jag vet är dock att aset pajjade cyklingens rykte än mer. Det är nästan så man skäms att berätta för folk att man tittar på Touren. ”jaja, det är ju bara en massa dopade töntar” är det första man får i ansiktet efter att man försökt förklara tjusningen. Sen är det liksom ridå. Det är tvärkört därefter. Att Amish-Floyd knullat sönder sporten än mer skiter väl han i vad det verkar som. Jag däremot vill få tillbaka förtroendet för cyklingen, jag vill kunna känna att nån gör en enorm prestation på egen hand och inte på kemisk väg. Jag vill se någon dansa upp för L´alpe D´huez på sin egen energi. Som det är nu blir jag främst förbannad för att man inte kan låta bli. Jag kände redan på den omtalade etappen att det var nåt som var fel, tyvärr fick vi förklaringen förra veckan. Jag hoppa verkligen att B-provet stämmer och man stänger av aset för all tid och evighet. Det samma gäller för övrigt Justin Gatlin som trillade dit på samma drog, verkar vara veckans smak av nån anledning. Stäng av den fan också, plocka gulden från honom, se till att han betalar alla prispengar han nånsin fått, släpp aldig in honom på en löparbana nån gång igen. Det ska fan kännas av att dopa sig, nu är det fan löjligt att man kan komma tillbaka efter nåt år.

Däremot var det glädjande att se hur the big red machine fått lite fart i bridgestonesulorna igen, nu ligger Fernando jävligt pyrt till. Man bråkar liksom inte med Skummi när han väl fått upp farten.

2 comments:

Matt said...

Det krävs att nån cyklist blir tillsammans med Sheryl Crow för att det ska bli intressant igen.

Fabbe said...

Nja fan, ligga med Sheryl Crow ligger inte på min To-do-list direkt, men vafan bättre än ingenting är det ju såklart