Monday, July 31, 2006

Sommarkläder, what the fuck

Sommarkläder. Vad är poängen? Jag fattar inte. Det verkar främst vara ett fenomen hos ”dom gamla”. Hela tunnelbanenätet är fullkomligt proppat med kärringar i gula byxor och allt möjligt färgglatt och omatchat. Fan hela tuben ser ut som en enda rullande Elloskatalog från 85. Jag fattar fan inte att man sparar gammalt skit och plockar fram efter årstiderna. En sak med shorts, dom har man när det är varmt, annars har man inte specifika kläder styrda efter månaderna. Det känns lite perverst, jag gillar det inte i alla fall. I so fucking dont like it, fula människor i fula kläder som visar för mycket av gamla äckliga hudar.

4 comments:

Matt said...

Fabbe goes modeblogg.

Fabbe said...

Ja jävlar va jag gör.

Anonymous said...

Jag har sommarkläder.

Oftast kortärmad skjorta, för det är luftigt och skönt. Sen blir ju jeans förkastligt under de varmaste dagarna pga det tjockare tyget. Då åker tunnare byxor fram, gärna lite ljusare färger eftersom de inte absorberar värmen på samma sätt.

Sandaler är inte heller ovanligt, det är också svalt och skönt för fossingarna.

Poängen är alltså: att bekämpa värme och svett.

Fantastiskt praktiskt.

Fabbe said...

jag menar inte att sommarkläder per se är av styggelse, snarare att man inte uppdaterar sina så kallade sommarkläder över huvudtaget, man kör med samma ellosmode man hade när man köpte sina kläder, 85 och det är inte bara praktiskt utan även i mina ögon förkastligt