Wednesday, July 26, 2006

... mer av samma

En gång för några år sen var jag IT-hora, jag kände mig lyckad, stark och meningsfull, det var egentligen inget märkvärdigt, men det räckte för mig, jag behövde inget annat då, jag var nöjd. Den känslan har inte funnits här på fem långa år nu, jag saknar den och vill ha den igen. I grund och botten definerar jag mig inte via mitt arbete, men när skiten jag sysslar med på dagarna drar ner mig i ett emotionellt hades och självkänslan åker fritt fall tilt är det inte kul längre. Jag skulle vilja kunna säga vad jag gör på dagarna när nån frågar och känna en smula stolthet och inte som idag när jag skämtsamt försöker bortförklara det jag gör med att det bara är ett steg. Det börjar kännas som mer än ett steg nu, det här känns som en jävla savann och tar jag mig inte bort härifrån kommer jag bli en introvert, bitter, osocial jävla kuf som hatar allt och alla, och det är inte jag, jag vill inte det… Shit det här skrämmer mig.

No comments: