Thursday, October 26, 2006

Jobba när man är sjuk.

Igår eftermiddag satt jag på en utbildning när jag började känna mig sjuk. Det är lustigt att man ibland kan känna sig lite snorig, hostig utan att det smäller till, men jag tar aldrig miste på när det är nåt större på g. Det känns liksom i hela kroppen, man kan inte sitta still, man får ingen vila trots att man ligger ner, inget är kul, man orkar inte ens titta på tv, hungern försvinner. Allt det där kom igår eftermiddag. Febern stod och vägde igår när jag kom hem, och i morse kom det, det vanliga, näsa/svalgkänningar som alltid för mig när det är förkylningar på g. Vad gör jag då, jag gör såklart som alla andra. Jag går och jobbar. Varför i helvete ska jag vara hemma och visa hänsyn när ingen annan fan gör det! I mitt blickfång ser jag tre som är sjuka, men dom är ju såååå duktiga som går och jobbar, bra jobbat era jävla arslen. Bara för att ni är käcka och plikttrogna eller vafan det må vara så har jag ingen lust att bli sjuk. Är man risig är man hemma, det är inte svårare än så. Känner man sig trotsig kan man i alla fall vara lite medmänsklig och visa empati för sina jobbarkompisar.

Så, nu är det payback, jag ska smitta ner hela bunten. Jag läste nånstans att 70% går till jobbet när dom är sjuka, fan va irriterande.

5 comments:

Matt said...

Vem fan har råd att vara hemma?

Anonymous said...

Vi borde fan anskaffa sjukvakter som gör hälsotest vid dörren till alla arbetsplatser så att det sjuka packet inte får sätta en tå innanför dörren.

Fabbe said...

Ja du kunken, du borde ju ha det med din direktörsmässiga lön. Det handlar inte om att ha råd utan om medmänsklighet, jag ska väl fan inte behöva bli sjuk för att nåt arsle ska springa på jobbet sjuk?!

Mange

Ja faktiskt, tvinga asen att stanna hemma.

Matt said...

Ju högre lön man har desto mer förlorar man på att vara hemma.

Fabbe said...

ta en semesterdag då?