Tuesday, August 08, 2006

Idioter, idioter i alla former och storlekar.

Varför är dom allra flesta människor idioter? Jag menar seriöst, dom allra flesta är faktiskt idioter. Smaka på påståendet en stund innan jag blir utdömd för att vara just idiot. Alltså, jag retar mig, stör mig på rätt ordentligt många människor, en majoritet kort sagt av alla jag stöter på har nåt som irriterar mig. Antingen är dom för korta, för långa, för smala, för feta, konstig hållning, går skumt, fula kläder, konstiga drag, luktar illa, osv osv. och det är bara dom direkt fysiska dragen. Snubbar med små händer tex är skitäckliga, det vilar nåt perverst över dom och det är med en garanti som inte ens hederlige Harrys bilfirma i Säffle kan matcha. Feta kärringar som vaggar fram likt pingviner med skynken på sig i syfte att dölja sina feta kroppar stör mig också, dom ser bara ännu fetare ut och så drar dom ofta på sig en satans massa illaluktande parfym. Jag retar mig på hur den patetiska bratskulturen som i alla år varit en laughing stock helt plötsligt inte bara är rumsren utan även något som folk uppenbarligen eftersträvar. För face it, inte fan finns det helt plötsligt så många Von Af som det ger sken av på stan. Alla dessa snorungar i kladdiga frisyrer och dyra fula, illasittande kläder och med en attityd som frambringar förbjudna känslor. Andra grupperingar är dom tatuerade, piercade, solariebrända, uppumpade, sprättiga, tuppiga småstadssnubbarna som har Big Brother och Slitz som religion. Dessa små människor rör sig i grupp och har sina häckningstider främst på sommaren vid badorterna och framförallt i Grekland, dom är högljudda, jobbigt grabbiga och satans patetiska. Vi har dom svårmodiga och överseriösa besserwissarna som alltid har rätt och som talar om vad vi ska tycka och tänka och som alltid pratar i sanningar och fakta. Det är oftast män med så kallade alternativa förtecken, dom vill alltid vara först med det nya, och ratar allt som fler än två till känner till. Den kvinnliga motsvarigheten läser på universitet och efter en A kurs i sociologi kan hon allt om hur saker är och vad som är rätt och fel, hon är ung, hon är idealistisk, hon kommer från ett akademikerhem, hon känner sig rebellisk, hon tror hon gör nåt nytt, hon ska visa dom andra, alla som har fel och förtrycker, hon är feminist, hon är vegeterian, hon tror hon är unik och hon är så jävla tröttsam för det går 20 på ett dussin. Vi har småbarnsföräldrar, vi har nyrika, vi har fattiga, vi har gamla, vi har medelålders, vi har barn vi har alla jävlar från det dom föds tills dom dör. Alla satans jävla idioter utom jag…. Eller finns det nåt här som jag har missat?

6 comments:

Lisa said...

så jäkla rätt, och det mest skrämmande är väl även om man inte anser det, så hamnar man i någon av kategorierna själv. Iaf i andras ögon.

Fabbe said...

Ja men eller hur, visst är det så. Jag är rätt säker på att du finns i nån kategori och att jag gör det med. Beror bara på vem som betraktar.

Lisa said...

Men enligt mig själv är jag den ända vettiga. Alla andra är idioter som inte begriper ett piss.

Fabbe said...

Ja ja självklart, jag tycker uppengbarligen likadant, annars hade jag inte bloggat om det:) La bara in en liten tanke om att andra säkert säger samma sak och att man själv hamnat i nån irriterande grupp på grund av nåt skit. Men vafan dom kan dra dom med, dom är ju idioter

AA said...

Word

Fabbe said...

jag glömde en grupp, säljare, får återkomma till dom