Tuesday, August 08, 2006

Carolina Kluft, är det bara jag som sett bluffen?

Vissa av oss stör sig så in i helvete på Stefan Holm att dom till och med gör vodoodockor av honom. Jag förstår och sympatiserar starkt med denna lätt fanatiska form av avsky. Det är nåt maniskt och aningen galet över ett så systematiskt och välplanerat hat. Jag gillar det. Själv har jag en groende avsky mot Carolina Klüft.

Jag kommer ihåg första gången jag såg henne, då var det lite kul med det där hysteriska, barnsliga och lite naivdumma beteendet. Men allt eftersom åren gått är det inte längre kul. Det är fucking far from kul.

Hon är så äppelkäck och flåshurtig så man blir vansinnig. Det är kommentarer som ”jag är bara en jäntunge”, vafan liksom, såna uttalanden gör att jag febrigt greppar efter den kapade hagelbrakaren. Det är extremt jobbigt med dom här Pippi Långstrump-kopplingarna. Det blir liksom nånstans för mycket.

Ta hennes snubbe, det kan inte vara kul att vara Patrick Kristiansson, den lovande stavhopparen med en talang utöver det vanliga, men med ett psyke som ett bortskämt barn med damp. Hans karriär har hamnat i skuggan av sin framgångsrika partner, han är numera känd som Herr Klüft. Han grinar när han river, han ser nervös ut när det går dåligt, iof jävligt underhållande i sig, men man lider med snubben ändå när man vet vem hans sambo är. Kameran zoomar in Carolinas äckliga maniska hejjande på läktaren, fan det är det sista snubben behöver, han behöver lugn och ro och få göra sin tävling. Han är patetisk som han är på egen hand, han behöver inte sin frireligöst tillgjorda flickvän. Det känns som att det kommer sluta i fet tragedi, han dumpar henne i köket med tårarna nerför kinderna, han skriker och beter sig som ett barn och sen går han ner sig totalt och slutar som galjonsfigur på X2000.

Frireligiöst var ordet ja, för visst fan vilar det nåt obehagligt, falskt över henne. Kort och gott hon är skitläskig. Hon kanske inte är en reinkarnation av Damian men det är nog inte långt ifrån. Kolla följande. Hon kommer från Småland, land of bibelbält, hon har Carola som största idol, bara det borde få varningsklockorna att ringa, hon har ett falskt, tillgjort sätt. Jag kan ge mig fan på att hon inte är så där privat, då jävlar lär Kristiansson få smaka stål. Kan sätta pengar på att det är han är hennes biatch.

Kort sagt, alla dom här människorna som är to good to be true är oftast det, Carola, Klüft, Tom Cruise. Sen har vi sist men inte minst Astrid Lindgren, vad var det för fel på henne, vad var hennes stora hemlighet. Vi återkommer dit nån annan gång. Det räcker med dissningar för stunden

1 comment:

Von Helvete said...

Grymt inlagg,

min farfar kommenterade harom dagen hur oerhort stord han var av hennes "for mycket" beteende. En mijard arevarv osv i Gotet.

Jag vet dock inte om hon ar frireligos. Snackade med henne i baren 2002 innan hon var kand. Jag hade ingen kolla pa vem det var. Efter att ha surrat med henne ett tag, sa gick jag med ett vi ses. Det sager jag aldrig till pingstvanner...

Kan det vara sa att hon vet exakt vad som gar hem i folkhemmet. Det hela ar ett kommersiellt spel for att hoja vardet pa Kluft annonspelaren.