Thursday, August 13, 2009

Här är jag, se på mig, älska mig.

Jag vill också delta, få uppskattning, märkas, känna mig betydelsefull, vara någon, ta plats.

Jag gör inte det nu, jag har gjort det, gör inte det längre, har inte gjort det på länge och det börjar klia i mig att få göra det. Det är viktigt att få bekräftelse för den man är, det man tycker, det man gör. Jag saknar dom sakerna. Som det är nu har jag gett allt åt att vara family-man. Det räcker inte längre, det är underbart men slitsamt men det kan inte föda mitt ego på det sättet jag behöver. Jag behöver mer, jag behöver yttre stimulans. Mitt liv kan inte bestå av att jobba, komma hem, städa, leka med barn, natta barn, handla mat och se på tv för att sen börja om igen. Det här räcker inte. Det har räckt i några år, nu måste jag få vara Fabbe igen, vem det nu är? Som det är nu har jag inga intressen, inga mål, ingenting utanför bubblan. Jag tror inte det är bra för någon i familjen att jag inte har något annat liv. Jag tror alla behöver ha ett eget liv med egna intressen utöver familjen för att inte tappa allt. Man måste ha balans, just nu har jag vakum, det är inte bra

2 comments:

Simmelimaka said...

Vet alltför väl vad du menar.
Alla måste få synas och bekräftas och få en egen plats.

Fabbe said...

Ja och som det är nu finns inte den balansen för mig. Jag har dessvärre av nån anledning valt den själv, trodde naivt att det var det jag ville, men jag har ett behov av att synas och ta lite plats, precis som de flesta av oss och som det är nu gör jag inte det. Inte utanför hemmet och det räcker inte.