Monday, November 28, 2005

Sammanfattande uppdatering.

Vad börjar vi med, fredagens jobbmåste, ja varför inte.

Men vafan, det gick ju helt ok i fredags, även om det är som att supa med okända släktingar, dvs helt jävla meningslöst och ointressant. Jag drog såklart först hem, lika bra att smita innan det blir för patetiskt, vilket det såklart lätt blir vid såna här tillfällen. Snubbarna pratade som vanligt inte med mig, jävla idioter, så jag dissar dom med, hängde med några av brudarna istället, ett enklare sätt att umgås helt enkelt.

Tittar just nu ut över hustaken i stan och ser vädret, skrattar lite inom mig att det ska bli så in i helvete skönt att slippa snön och allt skit nu. Har insett att jag avskyr vintern mer och mer för varje år. Snön irriterar mig allt mer, kan ha att göra med att den aldrig försvinner från mina cykelspår framåt våren och att man inte kan åka långfärdsskridskor utom på plogade banor, men det räcker gott som skäl.

Vi hade middag i helgen med ett par polare också, kom inte på vafan vi skulle käka så vi beställde pizza istället. Det verkade vara uppskattat, skönt som fan att det inte alltid måste bli så pretto jämt. Glass, nötter, bär, godis och allt möjligt till dessert funkade som en dröm det med, i alla fall kändes det så, men man vet aldrig. Det är ju godare än alla dessa märkvärdiga prylar man ser på restaurangernas dessertmenyer i alla fall. Ok det här innebär inte att jag helt plötsligt slutat med att tycka om god och annorlunda mat, men det behöver kanske inte alltid vara så. Eller va säger du Lejonkungen, du verkade ju nöjd i alla fall?

Vi hörs om om några veckor igen, jag kommer dra ur sladden till allt och bara sitta i 27 gradit vatten med en bärs i handen och vänta på nästa tsunami.

12 comments:

Anonymous said...

Jo, du. Det var allt en finfin kväll! Jag hoppas vi får bjuda tillbaka efter er "Tallin"-resa. Helt rätt att den oprettiga prylen funkar. Bra lagd ribba.
Jag gillar verkligen att umgås med dig och din fru. Exempel: Om vi är diskuterar nåt och är oense finns det liksom aldrig nån strävan att försöka vinna, utan hela tiden "Let´s agree to disagree". Skönt! Såg även "Kingdom..." igår. Den var mycket fin!
Ha det nu grrrreat och drick en singha från mig också.

Fabbe said...

Det vet du broder. Syns och hörs om några veckor

Anonymous said...

Fånga en våg för mig med grabbet!!
Inte nödvädigtvist en Tsunami....

Fabbe said...

I will, i will

AA said...

Glöm för allt i världen inte att beställa in varsin bucket mekong & cola när ni är där. Och dissa varenda patetisk backpacker du ser, we don't like their type you know.

Matt said...

Det finns internet även i asien så du får uppdatera din blogg som alla andra töntar.

Fabbe said...

Nej för fan jag är alldeles för tvärtom för nåt sånt, jag kommer enbart göra det när jag är tillbaka och har nåt negativt att säga:)

Tills dess

Heppre

Matt said...

"Jag drog såklart först hem, lika bra att smita innan det blir för patetiskt, vilket det såklart lätt blir vid såna här tillfällen. "

Med sån inställning är det klart att det inte blir kul.
Och om man drar först och tidigt hur vet man då att det blir patetiskt.
Sätter du sen likhetstecken med patetisk och annorlunda än hur du själv är?
Jag är inte säker på att det är den korrekta definitionen av "patetisk"

Fabbe said...

Men Mathias, jag tycker det är patetiskt att se jobbarkompisarna dyngraka med medföljande pinsamheter. Ska jag ha kvar nån form av respekt för dom dagen efter är det lika bra att dra innan det blir så. Det var redan på väg när jag drog. Hur jag vet det, jo erfarenhet.

Nej det är inte likhetstecken mellan annorlunda jämfört med mig och patetisk, inte alltid i alla fall;)

Matt said...

Jag förstår nog bara inte din definition av patetisk.
Men du är väl medveten om att du kallar flera av dina bekanta för patetiska?

Fabbe said...

Nej jag kallar inte mina vänner för patetiska, jag kallar mina arbetskamrater för patetiska. Mig veterligen jobbar inte en enda av mina vänner på samma fabrik som jag. Det finns faktiskt ingen anledning för dig att ta åt dig personligen av det jag skriver. Jag tycker inte du är patetisk för att du gillar att gå ut med dina jobbarkompisar, jag tycker mina jobbarkompisar är patetiska när dom blir fulla. Det är grundat på mer än bara det enkla antagandet att jag inte tycker om att hänga med dom när dom blir fulla. Tro mig, det ligger betydligt mer än så bakom det.

Anonymous said...

Jag tror det hänger på att Mr Bastard inte tycker om människor ;)