Friday, November 04, 2005

Lägenhetsvisning!

Igår var det helt ok på bussen in. Idag var det snäppet bättre. Inte nog med att alla ungjävlar inte förpestar SLs färdmedel (dom har nåt larvigt höstlov eller så, inget jag hade när jag gick i skolan. Då hade vi 20 mil enkel väg. 4 meter snö och gick barfota, yada yada yada J), det är dessutom dag för röd dag. Vilket innebär att alla som har tillräckligt bra vilkor och förhållanden på sina jobb slipper jobba idag. Tillhör jag dom tror ni, inte direkt va. Jag är ju ”Konsult” som det så fint heter, tro mig det är allt annat än flashigt. Jobbar ja inte, får jag inte betalt, och eftersom min inkomst inte matchar mina utgifter måste jag jobba när jag kan. Fy fan va jag låter pretantiös och käck.

Well well

Reflekterade över en sak på T-banan i morse. Börjar med en bakgrundsbild. Fick ett mail igår av en polare, vi kan kalla honom för Misantropen, även om inte det beskriver honom till fullo. Det var ett mail om en lägenhet. En massa bilder på en trist 2 i stan, men mitt i allt hoppade det fram en bild på badrummet där nån jeppe helt sonika kaklat en svastika! Mitt i allt larvigt stylade home-stageade skit dök det alltså upp ett badrum där nån galen jävla idiot kaklat in en svastika!! Det såg inte heller ut att vara nåt hafsjobb, nej snubben hade tydligen lagt ner ordenligt med arbete på det. Det var så jävla oväntat att det blev jävligt kul. Sen i morse som sagt då, dyker det upp en artikel i Metro där man intervjuat en representant för mäklarfirman. Han uttrycker sitt polerade mediatränade förakt mot händelsen. Men det som får mig att höja på ögonbrynen är när han får avslutningsfrågan.

- Skulle ni sälja en lägenhet med en svastika i badrummet?

- Nej det skulle vi inte, det är hets mot folkgrupp att visa en nazistsymbol och vi följer svenska lagen.

Nån mer än jag som reagerar på hans lama svar? Alltså, enda anledningen till att dom inte skulle göra det är för att det är olagligt, inte för att han tycker det är oetiskt eller omoraliskt. Vilken förbannad hycklare. Han säger ju för bövelen rakt ut att han skulle göra det om det inte vore olagligt. Tack för dagens pajas. Undrar om hans pengakåka chef tar honom i örat för han patetiska verbala vurpa. Snubben har alltså inget emot nassar och deras symboler per se men när lagen säger, ”stopp, fel, olagligt” då känner han sig manad att fördömma det på det här halvhjärtade pinsamma sättet. Fan han borde nästan bli politiker med tanke på formuleringen.

Tack för dagens groda mannen!

No comments: