Friday, November 25, 2005

Äntligen fredag... eller inte.

Idag har jag varit på en skittrist jävla utbildning i nåt jag inte bryr mig om eller förstår nåt av. Det beror nog på att jag inte lyssnade. 55 powerpointbilder och en trist chef gör inte saken bättre, dra ut skiten på tre timmar så är den förmiddan pajjad. Fast på plussidan måste jag ju ändå framhålla att jag slapp jobba, så det kanske tar ut varandra.

Sen ska ja iväg med jobbet på en massa skojiga grejer, problemet är att jag inte tycker det är så jävla kul, har alltid varit motståndare till såna prylar. Jobbarkompisar är som släktingar, man har inte valt dom och oftast har man inget gemensamt med dom heller. Kort sagt inte mitt förstaval av umgänge en fredagkväll. Men men jag måste väl, men jag tänker fan inte stanna kvar till sist eller bli dyngrak, jag dra vid första bästa tillfälle.

Det känns i hela kroppen att jag inte vill. Jag känner mig lite som en hund eller katt som stretar emot i kopplet och inte vill. Fan ska inte sånt här vara nåt att se fram emot egentligen? Det måste bero på umgänget...

5 comments:

AA said...

eller en pessimistisk grundinställning, du har institiutionaliserats som morgan freeman skulle sagt i the shawshank redemtion eller hur fan det stavas. du har vant dig vid tryggheten att sitta hemma och blir rädd för förändringar. tänk om det visar sig att nån är trevlig eller, gud förbjude, att du får kul? nä det får inte ske, då stämmer inte världen längre in i ditt upparbetade regelverk. du blir tvungen att ackomodera skulle piaget ha sagt. det är inte bra. assimilera är betydligt tryggare.

äh vafan förresten, fuck em all.

Fabbe said...

Ha haha vafan då, ja vet ju att du har rätt, jag har bestämt mig för det motsatta och då blir det så....

Anonymous said...

God damn, jag bara älskar din blogg! Trodde nyss att jag var på pissigt humör men allt är relativt, helt klart.

Ska själv softa ikväll med fyra nyss nerladdade avsnitt av "desperate housewifes" i den sönderbitna soffan med endast hunden som sällskap. Lovely!

Anonymous said...

Men... men... Annica!!
Är inte det olagligt? ;)
// J.

Anonymous said...

Ehh...och?