Thursday, February 01, 2007

Magister Fabbe avlägger rapport

Well då så, då är det fredag och veckan är snart slut. Första veckan som lärare, fan va trist det är, jag hinner inte jobba, ok inte det första jag egentligen vill göra men när jag tom saknar det då har det gått för långt. För nån dag sen satte jag honom själv på telen, fan han lär sig inget av att sitta brevid och lyssna i ett par veckor, in i hetluften så lär han sig snabbare och jag kan återgå till mitt. Idag är sista dagen jag kommer sitta som en zombie och bara titta och lyssna.... HELA DAGEN. Fan jag vill bara slösurfa och göra mitt.

Sen kan jag meddela intresseklubben att Mr Bastard har Borrelia, så kul var det, ska käka magförstörande penic-i-elin (low pun intended)i hela två veckor. Fuck jag kommer vara helt slut i kistan efter det. Nåväl snart är det helg och jag får slippa leka magister.

5 comments:

Matt said...

Skönt att veta vad det var för fel iallafall och att det går att bota.

Fabbe said...

ja precis, men ändå jävligt obehagligt att jag inte märkt av fäsingsjäveln

Anonymous said...

Fästingar är ett stort ÖRK!

Skönt att lärling-veckan är över. Och du har ju helt rätt, bättre att novisen börjar praktisera så snart som möjligt. Det är roligare, mer stimulerande och man lär sig på ett helt annat sätt.

Hoppas du få en riktigt go helg!

Anonymous said...

usch och fy, men fördelen med att veta vad som plågar en är att ta det därifrån. min far lyckades få borrelia i somras och fick inte sola på en månad (fick det precis innan semestern och solen toksken ute - osis mao) pga medicinen. jag hoppas du får en fin magisterfri söndag.

Nini said...

Bläh! Hoppas du blir friska fisken snart som fasen!!