Tuesday, February 20, 2007

Dagens minusgrader

Men söte Jesus va friskt och svalt det var nu i morse då. 14.4 minus. Det var stor tid att plocka fram den gigantiska dunjackan. Jag tar fram den nån gång om året, när det är såna här temperaturer. Jag har märkt att det finns folk som lallar runt i såna här polarexpeditionsjackor när det är runt fem plus, fan va det måste vara varmt, jag började nästan svettas när jag bylsat på mig allt. Vad drar dom lirarna på sig när det är så här kallt. En rymddräkt?

Fan rätt plagg till rätt temperatur, man har inte dunjackor och annat när det är plusgrader, måste va rejält med minusgrader tycker jag. Iof är det för många som det är just nu ändå, för min del fattas det nästan 40 grader för att jag skulle vara nöjd. Men vi är på väg, det blir ljusare trots allt.

2 comments:

Nini said...

Mm det blir lite ljusare och jag blir mycket piggare! Det suger när det är mörkt klockan tre och jag måste sitta på jobbet i 2 timmar till =(

Min dunjacka är på kemtvätten och jag har inte haft råd att hämta ut den =(

Bluemaple Tree said...

Helvete vad kallt det var i morse. Jag tror aldrig jag frusit så om ansiktet, det gjorde jäklit ont!

Men du har rätt, glädjande är att dagarna nu börjar bli längre... snart är det vår *whee*