Sunday, February 18, 2007

Kolla här, en uppdatering and stuff

Kolla här då, kolla vem som är tillbaks. Det är så jävla svårt att hitta en lucka att blogga på nånstans. Men tro inte att jag lagt ner, jag läser alla dom vanliga bloggarna, hinner bara inte kommentera. Det blir så när man sitter illa, har en ny att lära upp samtidigt som man själv ska lära sig nya saker.

Men men its alive som sagt, huvudvärken är borta, Borrelian är nog helt väck, känns ingenting längre. Magen är igång efter penicillinkuren också, har inget att klaga på.

Det kommer inte bli några längre filmrecensioner i år dessvärre, i alla fall inte nu på ett tag.

I år har jag i alla fall sätt

The Prestige som var grymt välspelad och underhållande, lite lång och onödiga twister, en 3:a.

Deja vu var till en början medryckande och intressant, en ordinär actionrulle men lite för mycket luckor i logiken och onödiga prylar, även den får en 3:a.

The Departed för lång, för mycket onödigt tjafs och utfyllnad. Avsevärt sämre än sin Hong Kong förlaga "Infernal Affairs". Dom flåshurtiga machokommentarerna känns bara skrattretande. Sen har dom även hollywoodfierat slutet så hela poängen förstörs. Men ändå en 3:a.

The Holiday feelgood chick-flick med alla standardgrepp, dock är det svårt att motstå Camerons Diaz. Dessvärre är den för lång för en film i den här genren men ändå en 3:a

Last king of Scotland Forrest Whitakers opus magnum, han är fullkomligt lysande i rollen som Idi Amin, filmen i sig är förbannat intressant och fascinerande, mycket för att det är en okänd värld man får en inblick i. Däremot känns det inte som om det är något jag vill se igen, varför vet jag inte. Årets hittils bästa film, en 4:a.

7 comments:

Nini said...

Åååååh va skönt att du är tillbaks =)
Va skönt att du mår bättre =)

Suger att du har för mkt att göra =/

Men du är tillbaks!!! =D

Matt said...

5 filmer på lika många veckor är rätt imponerande.
Skönt borrelian är väck.

Fabbe said...

Ja fan, jag mår skitbra faktiskt. Har inte heller nåt att klaga på direkt. Kunde jag bara få sitta där jag ville så skulle jag kunna blogga hela dagarna:)

Tack för omtanken:)

Bluemaple Tree said...

Härligt att du hann med ett inlägg idag! Och jag är glad å höra att du mår så mycket bättre.

Får själv slå ifrån mig vissa arbetsuppgifter för att hinna med det viktigaste under arbetstid, surfa å blogga ;D

Anonymous said...

vad skönt att höra att du är frisk igen! last king of scotland ska jag se i veckan, den har jag längtat efter. hoppas din fettisdag blir en bra en.

Matt said...

Det är bra soundtrack till The Departed. Den enda film jag sett av oanstående.

Fabbe said...

Ja soundtracket låter onekligen bra.

visst fan det är semmelsvullardag idag, måste köpa på mig ett gäng så jag har till ikväll