Thursday, January 11, 2007

Stress och tidspress!

Hade en diskussion med Farbrorn om stress och att ha tid. Är det bara jag som känner att det blir mer och mer tidspress och stressigare runt omkring oss, rent generellt. Jag menar, jag orkar knappt läsa igenom morgontidningen längre, jag ögnar igenom rubriker, skummar och tittar på bilder. Det känns som att det är ganska logiskt att gratistidningarna gör sån succé då dom i praktiken bara innehåller rubriker? Böcker, finns inte på schemat att man orkar läsa, blir för rastlös. Det enda som fungerar är ljud och bildstimuli då man slänger säg i soffan och blir underhållen. Att underhålla sig själv tar för mycket energi!

Är det fler som tänker så här?

2 comments:

Nini said...

Nja... jo lite kanske. Jag orkar ifs fortfarande läsa men det är ju lixom automat-stimuli eftersom jag slipper skriva texten själv. Behöver ju bara glida med ögonen och vända blad ibland.

Däremot följa med i diskussioner på enhetsmöte är för jobbigt. Eller lyssna på långa utlägg om ekonomi och regler och lag... zzzzzzzzzzzzzzzz

Matt said...

Kanske inte så konstigt att man är stressad om man är på akuten med sin son och frugan har skurit handen av sig och man har inte sovit ordentligt på hur länge som helst.