Monday, January 08, 2007

Dagens första inlägg

Men då så, då har jag spenderat första timman efter lunchen att läsa bloggar och lämna lite avtryck. Lite kul att läsa att så många har nån forma av ettårskalas på sina bloggar. Det märks att fenomenet exploderade fullkomligt får drygt ett år sen. Mitt första möte med bloggvärlden var en polare som startade sveriges första motorsportblogg, som han kallade den. Lite motorsport blev det, det slutade med att han skrev om sina jökande grannar som störde hela huset innan han lade ner helt och hållet.

Det är lite märkligt när man läser vissa från början till där dom är idag att man hade en ganska klar vision och linje när man startade, men att det inte verkar funkat i långa loppet. Det slutar nästan alltid med att den man är kommer igenom ändå, oavsett om man försöker dölja delar. Verkar som ett gott tips till dom som precis börjat blogga, skippa fasaderna och begränsningar.

Annars är huvudvärken något bättre, var faktiskt helt bra i morse och fick sova hela natten, helt otroligt skönt, fast nu är min följeslagare tillbaka igen. Spända krampande nackmuskler som pulserar i smärta och som skickar den vidare över huvudet ner runt ögonen. Koncentrationen och energin försvinner och ersätts med irritation och ilska. Jag tror det är dags att ta ett glas vatten och gå och stretcha. Hörs på en stund.

5 comments:

Fabbe said...

det hjälper sakta men säkert, sitter hemma och fipplar med min N73a och musiken till den. Det är märkligt men jag har ingen huvudvärk för stunden, inte heller är jag märkbart stel, då är det ändå måndag och jag brukar vara tokjävla däckad då. Nej nu är det färdiggnällt i det här ämnet.

Anonymous said...

Det var jag! Det var jag! Som startade motorsportbloggen, alltså.

Bloggarna har mer blivit folks öppna dagböcker än något annat. Själv kände jag att jag höll på att drunkna i det och det var inte riktigt det jag var ute efter, och jag har ju andra kanaler... Inget fel på att folk bloggar - tvärtom. Det är ju kanonbra att folk ger uttryck för sina upplevelser. Demokrati.

Fabbe said...

Du ser, jag lockade fram dig till slut. Meningen för mig är först och främst att ha som en hårddisk för tankarna, bra att få ut dom ur huvudet, sen är det kreativt att öva sig att skriva. Sen har det självklart blivit en egohöjare, när man får kommentarer är det skitkul.

Nini said...

Psis. Kommentarerna är tidernas ego-tripp, men jag har oxå bloggen som en extern tankedumpningsplats.

Skönt att få skriva av mig för jag fixar inte att skriva 'hemliga dagböcker' som en fjortistjej, jag gillar att få fräsa halv-publikt :)

Fabbe said...

Exakt Nini, man vill ju ändå få sitt ego smekt, man vill veta på nåt sätt om det man skriver är helt uppåt väggarna eller inte, därför fungerar den här formen perfekt tycker jag.