Tuesday, January 31, 2006

Tisdag

I morse hade busschaffisen dragit på värmen så det var nästan olidligt, eller vafan, det var olidligt. Jag hatar honom, funderer på att åka hem till honom i sommar och dra på elementen på högsta och sen tvinga på honom en dunjacka och se hur kul han tycker det är...

Jag håller fortfarande på och bråkar med den där jävla bilhandlaren, han skulle hört av sig i fredags och surprise surprise, han har inte ringt än. Är jag egentligen förvånad, nej, men i morn så ska han få sina fiskar varma, var så säkra....

Jag håller på med min bärbara jobbdata och försöker installera en router och trådlöst nätverk, är det logiskt, enkelt och användarvänligt. Svar nej. Hur kommer det sig att inget företag i den här branschen brytt sig om att skapa smarta, användarvänliga produkter? Hur fan kan man låta ingenjörer och tekniker styra all utveckling utan att kontrolleras. Dessa är bra på en sak, att lösa tekniska problem, men dom verkar fan inte kunna förpacka detta så vanliga människor fattar nåt av det. Håll dom borta från allt beslutsfattande och tankeverksamhet som ligger utanför deras område. Gör man det skulle det bli bättre produkter, jag lovar.

Sen har jag köpt ny soffa i helgen, det är charmigt med en leveranstid på 6-10 veckor, fan ja kommer inte komma ihåg hur den såg ut eller ens vad det var jag köpte när den kommer komma. Seriöst nu, 10 veckor var hamnar vi då.... 15 April, det är ju evigheter dit... Vore ju rätt kul att få sina nya prylar på en gång liksom.

2 comments:

Anonymous said...

Hur gick det med WLAN'et killen.
Vi kom ju nästa ända fram i kaklet... eller?
// J, egodoubler.se

Fabbe said...

Nej det funkade inte alls, tillbaka på ruta ett igen, vi var ihamn innan jag skulle kryptera sen funkade det inte alls. Nu får jag det inte att gå som det ska. Suck och piss