Wednesday, January 11, 2006

Nya rutiner

Det är märkligt hur man kan reagera på saker och ting. Jag har alltid ansett mig själv vara en person som gillar förändringar och som vill göra nya saker. Men ibland kan jag blir förvånad över att jag reagerar precis tvärtemot vad jag bestämt mig för. Dom egna fördommarna om hur man är och fungerar stämmer inte alltid, det är inte kul när man upptäcker det, eller rättare sagt att man måste erkänna att delar av ens själv inte är vad man trott.

I det här fallet är det enbart små saker som spridit sig som ringar på vattnet, saker som så lätt kan påverka humöret och den inneboende tryggheten. En ny bil, ny plats på jobbet, byte av bank och bortstädningen av julen har gjort mig lite förvirrad och aningen otrygg. Det kommer ta några dagar att hitta tillbaka till den där känslan man har, när allt bara tuffar på av sig självt. Den där platsen där jag kan börja odla mitt missnöje igen. Jag väntar på att den skall komma tillbaka. En gammal kär vän som aldrig sviker. Till dess får jag vara en aning kullkastad i mina vardagsrutiner.

Snacka om värlsdligt. Men det är icke att förkasta för det. Nu fortsätter jag att jobba ett tag och väntar på lunchen då jag ska iväg med Missantropen och käka Thai, det slår aldrig fel.

No comments: