Thursday, June 15, 2006

VM och annat trams

Idag är det då "ödesmatch" som alla tidningarna skriver. Nånstans kan jag inte låta bli att på vanligt hederlig svenskt sätt utgå ifrån att det kommer gå åt helvete och sen efteråt triumferande säga - va var det jag sa. Som om det inte hade varit bättre att varit hoppfull och bli frustrerad!

Annars tycker jag VM varit sådär än så länge, men det är ju bara första gruppspelsmatcherna som gott ännu, det blir nog bättre nerv när cupspelet sätter igång.

Om vi skiter i VM för stunden så är det rätt trist att jobba och jag skulle vilja vara lite fri och ansvarslös. Sverige lever ju enbart sommartid och då tycker jag att man inte skulle behöva jobba, men det kanske är bara jag som tycker så.

6 comments:

Matt said...

Det är bäst att tro att det ska gå åt helvete och sen bli glad om det går bra.

Matt said...

Har man för höga förhoppningar blir man ofta besviken.

Fabbe said...

som jag med mitt senaste jobbsök då

Matt said...

Ja och då är det nog ännu värre. Men det är svårt att hålla nere förväntningarna.
Värst för mig var väl inför Star Wars Episode I.
Då kände man sig lurad efteråt.

Matt said...

Eller alla mina dejter med för den delen.

Matt said...

Se vad bra det gick när man trodde allt var kört.