Wednesday, March 01, 2006

Vårens första dag!

Idag gjorde våren entre i vår vackra stad. Snön vräker ner och folk suckar och stönar. Dom jag möter på vägen till fabriken ser märkbart plågade ut. Jag bestämmer mig helt sonika för att gilla läget och tycker det är ganska läckert faktiskt.

Bussen beslutade sig dessutom för att ta en liten omväg i morse på vägen till Gullmars. Gissa om det blev liv och gnäll på bussen, jag bara lutade mig tillbaka och njöt av hur kaoset och stressen spred sig hos mina medresenärer.

Hur kan man bli så upprörd över att komma föresent när man inte kan påverka situationen. Vi sitter ju där vi sitter, bara att ta det koolt, vi kommer fram när vi kommer fram.

2 comments:

Anonymous said...

Kanske jag skulle ägna mig åt mitt arbete istället? *ha haa*

Anonymous said...

Det har du rätt i, och det är himla lugnt på mitt arbete med, vilket ger mig massor med tid att spendera i min blogg.