Thursday, March 30, 2006

Il Monstre

I förrgår var soffan färdig för levernas, glad i hågen åkte jag och frugan med hjälp av farsan ut till frihamnen för att hämta il monstre. Det var tamigfan den största soffa jag sett. Till att börja med gick den knappt in i lagersnubbens gigantiska hiss. När vi väl var hemma och skulle bära in aset hade det börjat dugga lite vilket gjorde plasten ruskigt hal.

Lägg samman den enorma storleken som gör den svårhanterbar beyond belief med den hala och blöta omslagsplasten så får man nåt väldigt jobbigt att bita i. Dessutom så ljuger jag om jag säger att den väger 100 kg, den väger garanterat närmare det dubbla!

Jag har faktiskt aldrig varit med om nåt så jävla tungt och otympligt, vi fick med stor möda in den i trapphuset och sen var det tvärstopp. Det fanns inte på värlskartan att vi skulle orka lyfta upp aset för trappen. Dels var den så stor att den i princip fyllde upp hela trapphuset, sen var det själva vikten, vi tog i allt va vi orkade och det gick bara inte. Hade inte grannen dykt upp hade det aldrig gått, no fucking way.

Men nu står det där i vardagsrummet, kungen av möbler, ska bara fixa lite stylade attributkuddar som krona så är det klart.

En sak är säker, när man flyttar sen kommer det anlitas en flyttfirma, ja tar inte i den igenJ

Ps, bild kommer snart.

1 comment:

Anonymous said...

Vilken pärs med soffan! Men det låter som att den är jätteläcker, ser fram emot bild.

Jag hamnade på Karlbergsvägen, men mot Torsgatan till, efter lilla ICA-butiken.