Friday, April 27, 2007

Tankar, känslor och ärlighet

Lustigt hur saker och ting kan utveckla sig. Ibland blir det som man trott och förväntat sig ibland inte. Saker man tog förgivet blir inte alls så och tvärtom. Har idag haft en riktigt bra dag på jobbet och våren har satt sin prägel på stan igen och den visar upp sig från sin allra bästa sida, men det hjälper inte. Tankar dök upp nu, fan jag gillar inte när jag börjar grubblar över sakers skeenden eller hur det ligger till. Men nu blev det så, det är som om dom kommer ifatt en till slut, man kan liksom inte fly eller bara vara hur länge som helst.

Relationer är en knepig jävel, för det är relationsdemonen jag fått över mig den här gången. Jag börjar få vibbar och känslor att det som varit statiskt ett tag just nu håller på att ömsa skinn. Det känns som trådar håller på att brista, andra omformas, jag gillar det inte, i synnerhet när det inte tillkommer några nya. Börjar känna mig som ett gammalt träd som börjar tappa grenar och där det inte växer några nya, blir rätt trist tillslut när det inte finns nån plats kvar för löven att växa.

Föresten, fan va ja börjar bli trött på att hela tiden skriva i metaforer och massa fåniga omskrivningar, det är väl bara att vara rak och upfront vad är annars meningen.

5 comments:

Anonymous said...

jag förstår vad du menar, för jag är körd i metaforträsket jag med. men det känns väldigt obehagligt att skriva saker rakt ut. det är ju skönt att skriva om känslorna och få en mer känslosam prägel på dem än att skrika ut saken som den är. eller? dessutom så känns inte anledningarna alltid relevanta för omvärlden att rota i, kan jag känna i alla fall. jag hoppas hursomhelst att helgen blir bra och att tankarna snurrar mindre så att klarheten kan få ta form. ha det fint!

Fabbe said...

Faktiskt, helgen var mycket bra dessutom, var ute mycket och det är aldrig fel förutom att jag börjar känna vårförkylningstendenser.

Metaforer ja, kom på det under mitt inlägg att jag ofta överdriver dom där jävlarna, men det är en bra täckmantel om man inte vill blotta sig helt, det blir mer tvetydigt, både bra och dåligt.

Ted Taikon said...

Är det inte dags för bastarden att uppdatera snart? Saknar läsningen av denna utmärkta blogg.

Fabbe said...

snart snart, har för mycket att göra bara

Matt said...

Ett blogginlägg om dagen är bra för magen.