Wednesday, December 28, 2005

Glädjens tid är nu

En mörk trist långtråkig decembereftermiddag i Stockholm. Vad gör man? Sitter på jobbet och har inget att göra, nej det är inte sant, jag vill inget göra, jag har 1 och en halv timma kvar innan jag blir utsläppt. Får jag gå nu har jag fortfarande energi kvar att göra nåt meningsfullt av dagen/kvällen. Men lagom tills dom släpper ut mig kommer jag vara för trött för någonting. Jag kommer vandra hem som ett lik, inte orka äta nåt ordentligt utan tar det som finns, sätter mig i soffan och väntar på att bli trött så jag kan lägga mig innan det roliga börjar om igen i morgon.

Jag har sagt det förr och säger det igen med eftertryck. JAG HATAR VINTERN…

Arbete är meningslöst och det finns ingen tid på året det blir mer meningslöst än nu. Tack så jävla mycket...

Seriöst nu, jag kan inte komma på nån mer meningslösare årstid än vintern. Vad är meningen? Finns det några positiva delar. Totalt mörker, kallt, snö, halt, slaskigt, isigt, snålblåst, tjocka bökiga kläder, varmt på bussar och i affärer!!?? Vem fan av våra förfäder var det som kom på att just här skulle vi bosätta oss, jävla idiot säger jag. Jag tycker vi hänger ut deras ättlingar och ger dom spöstraff. Jag är inte gjord för att bo i det här gegget.

No comments: