Wednesday, October 26, 2005

Iaktagelse

På väg till jobbet en kall risig onsdag morgon får jag syn på ytterligare tröttsam löpsedel från nån av kvällstidningarna, "käka bla bla bla, gå ner bla bla bla". Fascinerande att ingen kommit på den enkla lösningen, "käka mindre och rör dig mer så går du ner i vikt!". Skulle kanske inte sälja lika bra som den förstnämnda. Who knows.

Hur ska man annars starta nåt sånt här. Den gamla hederliga prestationsångesten kommer smygandes. Det måste bli stort och fint, eller i alla fall insiktsfullt och meningsfullt. Men vafan, ingen kommer att hitta hit om dom inte söker med ljus och lykta ändå, och varför skulle jag vilja det? Det är ju knappast för att få mina 15 snabba som jag gör det här.

Varför gör jag det här då? Vad vill ja få ut.Tja, kanske allt skit som snurrar i huvet, alla tankar som far runt. Nånstans måste dom ändå ta vägen, bättre att lägga dom på pränt än att dom bara försvinner.

Skit samma, min primära tanke är att jag vill belysa saker jag ser på mitt aningen cyniska och ganska negativa sätt. Så vi får se hur det utvecklas.

No comments: